واحد305مگاواتی نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق بازگشت


واحد305مگاواتی نیروگاه رامین به شبکه سراسری برق بازگشت

اهواز-ایرنا- مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد 305 مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین پس از بازسازی کلیدخانه که در اسفند ماه پارسال دچار آتش سوزی شد مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش دوشنبه روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، ناصر محمدی بیان کرد: کلیدخانه واحد یک این نیروگاه بدلیل مشکلات فنی دچار آتش سوزی شد و منجر خروج این واحد 305 مگاواتی از چرخه تولید انرژی برق در نیروگاه رامین شد.
وی گفت: تجهیزات نیروگاه رامین به دلیل ساختار فنی و طرح اولیه از پیچیدگی و حساسیت بالایی برخوردار است .
وی با اشاره به اینکه این کلید خانه دچار آسیب جدی شده بود گفت: حوادث صنعتی بخشی از رویدادهای اجتناب ناپذیر و در عین حال قابل پیشگیری است که باید با آسیب‌شناسی دقیق فنی و تحقیقات تخصصی به سمت پیشگیری از بروز این حوادث جلوگیری کنیم.
وی خرید نکردن تجهیزات تجهیزات خارجی و استفاده از تجهیزات مستعمل و بازسازی شده این کلید خانه در سریعترین زمان ممکن را یکی از دستاوردهای مهم این نیروگاه در شرایط فعلی دانست.
مدیرعامل نیروگاه رامین راه اندازی مجدد این واحد305 مگاواتی در ایام نوروز را نوید بخش تداوم خدمت رسانی نیروگاه در سال جدید عنوان نمود.
همچنین مجری پروژه کلید خانه واحد شماره یک نیروگاه رامین نیز مهم ترین اقدامات انجام شده در این عملیات را دمونتاژ کلیه تجهیزات آسیب دیده شامل کلیدهای فشار متوسط ،فشار ضعیف و مدارات کنترلی آنها ، سرویس و تعمیر بیش از 150 عدد بریکر فشار (متوسط وضعیف) و سرویس و بازسازی داکت های ترانس رزرو (سرویس بیش از 270 عدد مقره)، مونتاژ مدارات فرمان ،عیب یابی و تست آنها اعلام کرد.
محسن حافظی بیرگانی افزود: همچنین ترمیم و اصلاح 120 عدد کابلهای قدرت و فرمان آسیب دیده و تست آنها و برقدار نمودن سوییچ گیر و راه اندازی واحد طبق برنامه زمان بندی عنوان نمود.
گفتنی است ؛ نیروگاه رامین اهواز در شهر ویس شهرستان کارون خوزستان با 6 واحد تولیدی و با توان حداکثری یک هزار و 850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور بویژه در ایام تابستان و پیک مصرف این انرژی حیاتی دارد.
7158/6002

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...