آخرین وضعیت سیلاب در لرستان+ فیلم


آخرین وضعیت سیلاب در لرستان+ فیلم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: به علت بارش‌های سیل آسا و طغیان رودخانه کشکان در 50 کیلومتری محدوده چم حیدر، محورقدیم پلدختر – خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش ایسنا، عباس شرفی اظهار کرد: در حال حاضر بارش در اکثر محورهای استان به صورت باران است و محور قدیم پلدختر- خرم‌آباد به علت بارش شدید و طغیان رودخانه کشکان تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و تردد در آن امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: هم اکنون در مناطق سردسیر نظیر محورهای ازنا_ شازند، الیگودرز- چمن سلطان، الیگودرز_ شول آباد، الیگودرز_ خمین، بروجرد- اراک، خرم آباد_ بیرانشهر، نورآباد - هرسین و نورآباد - نهاوند بارش برف را داریم.

شرفی از مردم خواست با پرهیز از سفرهای غیرضروری، قبل از سفر اطلاعات راه‌های استان را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان دریافت و با رعایت سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ سفر کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نسبت به توقف در حاشیه جاده‌ها، کنار رودخانه‌ها و ترانشه‌ها هشدار داد و یادآور شد: همه اکیپ‌های راهداری لرستان در این ایام به صورت آماده باش در محورها حضور دارند تا مشکلی در محورهای استان بوجود نیاید.

طغیان رودخانه کشکان منجر به بسته شدن محور خرم‌آباد- پلدختر شد

رئیس پلیس راه لرستان گفت: براثر طغیان رودخانه کشکان و بارش‌های سیل‌آسا در لرستان محور خرم‌آباد- پلدختر بسته شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرتضی چغلوند اظهار کرد: براثر بارش شدید باران صبح امروز رودخانه کشکان طغیان کرد که به موجب آن جاده قدیم خرم آباد - پلدختر بسته شد.

وی ادامه داد: جاده جایگزین آزادراه خرم آباد – پل‌زال است که باتوجه به حجم بارندگی پیش بینی می‌شود این مسیر هم بسته شود.

چغلوند تاکید کرد: مردم و رانندگان تا جایی که امکان دارد از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در گردنه‌های استان نیز بارش برف باعث لغزنده شدن جاده‎ها شده است.

رئیس پلیس راه لرستان بیان کرد: توصیه می شود مسافران برای تردد در جاده‌های استان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی بین خودروها منجر به کاهش تصادفات خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی اعلام کرده است که از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه در استان شاهد بارندگی‌ هستیم.

هم‌اکنون امکان بازگشایی محور ترانزیتی خرم‌آباد پلدختر وجود ندارد

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان گفت: هم‌اکنون امکان بازگشایی محور ترانزیتی خرم‌آباد پلدختر وجود ندارد.

حبیب اله جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: محور ترانزیتی خرم‌آباد -پلدختر در حال حاضر مسدود است.

وی اضافه کرد: در چند نقطه سیل به این محور خسارت وارد کرده است.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان بیان کرد: محور جایگزین نیز آزاد راه خرم زال است.

جمشیدی یاد آور شد: توصیه می‌شود رانندگان و هم‌استانی‎ها از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

مدیر عامل آبفار لرستان:

47 روستای شهرستان پلدختر با قطعی آب مواجه شدند

مدیر عامل آبفار لرستان گفت: 47 روستای شهرستان پلدختربا قطعی آب مواجه شدند.

علیرضا کاکاوند در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: به دنبال بارندگی و وقوع سیلاب در برخی روستاهای شهرستان پلدختر متاسفانه 47 روستای این شهرستان با قطعی آب مواجه اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان وصل آب این روستاها وجود ندارد.

مدیر عامل آبفار لرستان با بیان اینکه تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شده است، گفت: در حال تولید آب بسته‌بندی هستیم که برای مناطق سیل زده پلدختر ارسال شود.

کاکاوند بیان کرد: چندین روستا در این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان خسارات مشخص نیست، یادآور شد: در صورت مساعد شدن هوا تا فردا آب تمامی این روستاها دوباره وصل خواهد شد.

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر خبرداد:

قطع برق در روستاهای این شهرستان

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر از قطع برق در روستاهای این شهرستان خبرداد.

محمدطاهر متش پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: در حال حاضر برق 10روستای این شهرستان قطع است.

وی ادامه داد: این قطعی برق بر اثر بارش‌ها و وقوع سیل رخ داده است.

رئیس شرکت توزیع برق پلدختر بیان کرد: تمام تلاش‌مان این است که زودتر برق این روستاها وصل شود.

متش پور اضافه کرد: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان پلدختر برق نداشتند که با تلاش همکاران برق اکثر آنها وصل شده است.

وی یادآور شد: میزان خسارات مشخص نیست.

استاندار لرستان:

سطح آب رودخانه‌های استان بالا آمده است و خطر همچنان وجود دارد

استاندار لرستان گفت: سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در مرکز شهر خرم‌آباد بالا آمده است و در حال حاضر بارندگی کمتر شده و سطح آب پایین آمده است البته خطر همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا ، سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از وضعیت سطح شهر خرم‌آباد اظهار کرد: از ساعت 4 بامداد امروز بارندگی‌ها شدیدتر شد و تا یک ساعت پیش ادامه داشت.

وی ادامه داد: سطح آب رودخانه‌ها به ویژه در مرکز شهر خرم‌آباد بالا آمد و در حال حاضر بارندگی کمتر شده است و سطح آب پایین آمده است البته خطر همچنان وجود دارد.

خادمی بیان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در حال انجام وظایف خود هستند و تمام تلاش ما این بود که خیابان‌ها و معابر دچار آبگرفتگی نشوند اما شکستگی‌هایی که در اطراف دیواره رودخانه خرم‌آباد وجود دارد که با شهرداری هماهنگ شد این شکستگی‌ها ترمیم شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: از همان اوایل صبح، ماشین های آتش نسانی با بلندگو و آژیر خطر مردم را آگاه کردند که در نزدکی رودخانه نباشند و همه مراقبت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت سامانه بارشی تا کمتر از دوساعت دیگر فعال خواهد شد و تا چهارشنبه این وضعیت را در استان شاهدیم، تاکید کرد: آمادگی مسئولین و همکاری و هوشیاری مردم همچنان لازم است.

خادمی افزود: در دیگر شهرستان‌های استان بارندگی‌ها به این صورت بوده و رودخانه‌ها نیز طغیان کردند و این بارش‌ها قطعا به ابنیه و تاسیسات وارد کرده است.

استاندار تاکید کرد: عشایر احشام خود را در جای مطمئن قرار دهند و همه مردم با کمک مسئولین در رفع این بحران کمک کنند.

مسدود شدن محور کوهدشت -خرم آباد

محور کوهدشت- خرم‌آباد مسدود شد.

به گزارش ایسنا ، به دلیل بارش شدید باران و بالا آمدن سد ساحلی دوره چگنی و سرازیرشدن سنگ‌هایی که به همراه جریان آب بر روی جاده آمده است، حرکت وسایل نقلیه به سمت خرم‌آباد متوقف شد.

برپایه این گزارش در جاده کوهدشت و خرم‌آباد آثار تاریخی هم چون پل کشکان وجود دارد که خطرآسیب دیدن این ابنیه مشهود است.

در حالی این محور بسته شده که مدیرکل مدیریت بحران لرستان شب گذشته اعلام کرده بود در صورت بسته شدن جاده خرم‌آباد- پلدختر، محور جایگزین جاده خرم‌آباد- کوهدشت در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بر اثر بارش‌های شب گذشته و امروز و به دنبال آن وقوع سیلاب این دو محور مسدود هستند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی:

روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر در تهدید سیل هستند

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر در تهدید سیل هستند.

به گزارش ایسنا ، سید حمیدرضا کاظمی به آخرین وضعیت مناطق سیل زده در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه رودخانه کشکان و مناطق دیگر که رودخانه‌های فصلی دارد طغیان کرده است و روستاهای حاشیه رودخانه از مسیر خرم‌آباد تا پلدختر هم در تهدید سیل هستند، افزود: برخی از راه‌های ارتباطی جاده‌ها هم قطع شده است.

وی ادامه داد: از طرفی به این خاطر که سطح آب بسیار بالاست در حال حاضر عملا کار خاصی نمی‌توان انجام داد.

کاظمی بیان کرد: از سوی دیگر آب بخش معمولان هم به این خاطر که مسیر رودخانه را طی کرده قطع شده است و از طریق سازمان راهداری و امور آب این موضوع در حال پیگیری است و قطعا تا بعد از ظهر هم مشکلات این منطقه بیشتر می‌شود.

نماینده پلدخترو معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم حتما باید حاشیه رودخانه‌ها و منازل را ترک کنند، مسافرین نوروزی، ساکنین روستاها و ساکنین شهرهای پل‌دختر و بخش معمولان حتما حاشیه رودخانه را ترک کنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: به این دلیل که تا آخر شب هم قطعا سطح رودخانه معمولان بالا خواهد آمد و تهدید جدی‌تر خواهد شد، مسافرین نوروزی هم باید مراقبت‌های لازم در این زمینه را حتما انجام دهند.

کاظمی خاطر نشان کرد: درخواست ما از ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان این بود که کلیه امکانات را برای کمک به مردم بسیج کنند، امروز هم با استاندار صحبت کردم تا امکانات راهداری فراهم شود به این خاطر که اگر سطح آب پایین آمد به طور سریع جاده ارتباطی وصل شود تا مشکلی به وجود نیاید.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل