معرفی یک بازی مبارزه‌ای جذاب بنام؛ Super Smash Bros. Ultimate +تصاویر


بازی Super Smash Bros. Ultimate با شعار Everyone is Here در بازار تبلیغ شد و وقتی شما با این شعار به سراغ مخاطبان خود می‌آیید یعنی هر چه از قدیم در این مجموعه با آن خاطره داشته‌اید در این نسخه به طور تمام و کمال حاضر است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی های مبارزه ای دنیای خارق العاده ای دارند که هر کدام بسته به سناریوشان گیمرها را جلب می کنند، حال اگر این مبارزه همراه با چاشنی ماجراجویی هم تلفیق شود که دیگر غیرقابل توصیف خواهد شد.

در همین راستا امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی بازی Super Smash Bros. Ultimate بپردازد، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

معرفی یک بازی مبارزه‌ای جذاب بنام؛ Super Smash Bros. Ultimate +تصاویر

معرفی بازی Super Smash Bros Ultimate

معمولا وقتی صحبت از بررسی باز‌های مبارزه‌ای می‌شود در وهله اول به سراغ مکانیزم‌های گیم پلی آن می‌رویم، اما بخش ماجراجویی و کمپین Super Smash Bros. Ultimate به قدری گسترده است که قصد داریم در ابتدا نگاهی به محتوای آن بیندازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی خونین‌ترین بازی‌های موجود در بازار

داستان بخش ماجراجویی World of Light همانطور که در تریلر معرفی این قسمت به نمایش درآمده است از هیولای نورانی با نام Galeem خبر می‌دهد که تمامی کاراکتر‌های محبوب این سری را با شلیک نوری به تسخیر خود در می‌آورد.

اما در این میان کاراکتر محبوب ساکورای، خالق بازی‌های کربی و Super Smash Bros، یعنی Kirby جان سالم به در می‌برد و بازیکنان در ابتدا هدایت این کاراکتر گرد صورتی و دوست داشتنی را برعهده می‌گیرند تا به نجات دوستان خود بروند.

همانطور که با یک بازی مبارزه‌ای روبرو هستیم برای پیش رفتن در بخش کمپین باید به نبرد با دیگر کاراکتر‌ها بروید.

معرفی یک بازی مبارزه‌ای جذاب بنام؛ Super Smash Bros. Ultimate +تصاویر

اما موضوعی که این بخش را جذاب کرده است این است که گیم پلی حالت World of Light تنها به مبارزات خلاصه نمی‌شود بلکه مواردی همچون المان‌های پلتفرمر و نقش آفرینی نیز نقش به‌سزایی در آن ایفا می‌کنند.

سازندگان سیستم جدیدی در کمپین این بازی اضافه کرده‌اند که به بازی المان نقش آفرینی یا همان RPG می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: بازی Quiz of Kings 1.12.3880 برای اندروید و IOS /چالش اطلاعات عمومی با 5 میلیون ایرانی دیگر

البته این سیستم بخش بزرگی از گیم پلی شما را در بازی در برمی‌گیرد به طوری که این موضوع در حالت دشوار پررنگ‌تر می‌شود و باید تمرکز بیشتری روی این حالت داشته باشید.

فرنچایز‌های مختلف هنگامی که سعی می‌کنند نسخه بعدی خود را به بازار ارائه کنند همواره تلاش می‌کنند نظر افرادی که با نسخه‌های قبلی و حتی قدیمی مجموعه خاطره دارند را به خود جلب کنند و آن‌ها را قانع کنند که بازی جدیدشان همه‌ی خوبی‌های گذشته را به همراه دارد.

معرفی یک بازی مبارزه‌ای جذاب بنام؛ Super Smash Bros. Ultimate +تصاویر

بر روی کاغذ گفتن همچین موضوعی ساده است، اما در عمل بین دو نسخه از یک فرنچایز مایل‌ها و مایل‌ها فاصله است، چه از لحاظ گرافیکی، داستانی، حس گیم پلی و.... به همین خاطر بزرگترین فرنچایز‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی همچون Call of Duty و Final Fantasy در این زمینه شکست می‌خورند و مدام طرفداران قدیمی را از حیث تجربه حس خوب گذشته ناامید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: FIFA Mobile Soccer برای اندروید و ios / لذت بازی با کیفیت fifa در تلفن همراه

بازی Super Smash Bros. Ultimate با شعار Everyone is Here در بازار تبلیغ شد و وقتی شما با این شعار به سراغ مخاطبان خود می‌آیید بدین معنا که، هر چه از قدیم در این مجموعه با آن خاطره داشته‌اید در این نسخه به طور تمام و کمال حاضر است؛ و Ultimate در ظاهر کار به شدت موفّق است تمام شخصیت‌هایی که از قدیم در سری حاضر بوده‌اند در این سری نیز حاضراند و این یعنی تمام مکالمات و مراودات بین نینتندو و شرکت‌های شخص ثالث برای برگرداندن Cloud و Snake و Sonic و Ryu و Megaman و... از سر گرفته شده است و حتی این بار این مراودات گسترده‌تر نیز شده اند و شاهد حضور سایمون بلمونت و ریکتر از مجموعه کستلوانیا و جوکر از پرسونا نیز هستیم؛ و حتی شخصیت‌های خود نینتندو مانند Wolf و Ice Climber که در نسخه قبل نبودند نیز بازگشتند که سبب ایجاد یک راستر غول آسای ۸۰ شخصیته شده است، (۶ تای آن‌ها DLC اند).

علاوه بر این موارد تمامی استیج‌ها، حتی استیج‌های نسخه‌ی N۶۴ نیز که عمرشان دیگر دارد ۲۰ سال می‌شود نیز باری دیگر بازگشته‌اند و تعداد استیج‌ها را به ۱۰۳ عدد رسانده اند.

بیشتر بخوانید: بازی پرطرفدار فرار در مترو این بار در کشور پرو

۱۰۳ استیجی که جدا از کمیت تخیلی‌شان از لحاظ کیفی دفعه‌ای نبود که مرا سورپرایز نکند.

بدون شوخی و وجود هر گونه طنزی باید گفت که، بهترین نکته هر دست بازی، جزئیات دیوانه‌وار هر استیج، تغییرات تعاملی آن و رفرنس‌های قدرتمند به فرنچایز‌هایی است که آن استیج از روی آن اقتباس کرده است.

معرفی یک بازی مبارزه‌ای جذاب بنام؛ Super Smash Bros. Ultimate +تصاویر

در کنار این موارد نه تنها همه موسیقی‌های قدیم برگشته‌اند و موسیقی مجموعه‌های جدید نیز اضافه شده اند و تعداد موسیقی‌های بازی به رقم تخیلی ۸۷۰ عدد رسیده، برخی از ترک‌های نمادین قدیمی دوباره از نو Remix شده‌اند که واقعاً بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: Temple Run 2 نسخه 1.37 ؛ بازی پرطرفدار فرار از معبد

نکته حائز اهمیت اینجاست که این حجم باور نکردنی از محتوا، یک شبه و یا حتی سه ساله (پروسه ساخت Ultimate) به وجود نیامده. این همان میراث است.

ترکیبی که با نگاه کردن به تاریخ ۲۰ ساله مجموعه به وجود آمده و بدون شک زحمت بی اندازه‌ای برای جمع آوری‌اش کشیده شده است اما با این حال این مورد تنها به محتوا‌ها بازنمی‌گردد و بازی در ایجاد بهترین حس‌های نسخه‌های مختلف مجموعه در اثر طراحی دقیق مکانیک‌های گیم پلی نظیر Air Dodge‌های نسخه Melee، برگرداندن استیکر‌های Brawl در قالب اسپیریت‌ها و گستردگی Hazard‌ها و حالت هشت نفره نسخه Wii U و... نیز به شدت موفق بوده است.

آن‌ها حتی برای برگرداندن حس نوستالژیک Melee بر روی گیم کیوب، باری دیگر کنترلر گیم کیوب و آداپتور آن را برای نینتندو سوییچ عرضه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازی های ویدیویی چه تاثیراتی روی فرزندان ما دارند؟

تمام این موارد شگفتی آور در جمع کردن هر چه خوبان در این بیست سال داشتند در یکجا، به یک نتیجه در کمال تعجّب تلخ می‌انجامد.

به طور کلی بازی Super Smash Bros Ultimate تنها با محتویات آفلاین خود می‌تواند مخاطبان زیادی را حتی از بین بازیکنانی که علاقه به بازی‌های مبارزه‌ای ندارد، به خود جذب کند.

حالت کمپین این بازی می‌تواند به خودی خود بیش از ۳۵ ساعت گیم پلی در خود جای دهد که در انتها شما را با داستان بسیار غنی و عمیق روبرو می‌کند.

بازی با حالت کمپین رفته رفته مهارت‌های شما را در مبارزات بالا می‌برد و در آن سو شما را به بخش گسترده رقابتی آنلاین نیز دعوت می‌کند که ارزش تکرار این بازی را چندین و چندین برابر می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا