نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر


نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز، هرچقدر هم که داستان خوبی داشته باشد، اگر نتواند آن را در قالب گیم‌پلی‌ای هیجان‌انگیز به مخاطبش ارائه کند، قطعا موفق نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی و اجرای یک سناریو جذاب در بازی های رایانه ای کار هر کسی یا بهتر بگوییم کار هر شرکتی نیست و از طرفی اگر هم یک داستان جذاب ارائه شود اما نتواند یک بازی هیجان انگیز را ارائه دهد سبب فاصله گرفتن کاربران از این بازی به ظاهر جذاب می شوند و این نقطه پایانی است برای آن به ظاهر جذاب!

شاید بتوان گفت بازی Kingdom Come: Deliverance کمی در این راستا پیش رفته است و در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به معرفی این بازی بپردازد. پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance

بدون شک یکی از بهترین ویژگی‌های Kingdom Come: Deliverance که گیمر را به ادامه بازی ترغیب می‌کند، داستان بازی است؛ بازی که داستانش شروع خیلی خوبی دارد و همین امر، به عنوان یک محرک قوی سبب می شود تا در ادامه هم سرنوشت هِنری، شخصیت اصلی بازی را با علاقه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: کیان ایرانی، نخستین بازی رایانه‌ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی

داستان بازی در اوایل قرن ۱۵ میلادی و در سرزمین بوهمیا جریان دارد که پادشاهی آن، بر عهده شاه چارلز چهارم بود.

با این حال بازی Kingdom Come: Deliverance پس از مرگ این پادشاه که محبوبیت زیادی هم بین مردم داشت، آغاز می‌شود و خب احتمالا توانسته‌اید حدس بزنید که این سرزمین، پس از مرگ پادشاه دچار هرج و مرج و آشوب زیادی شده و افراد مختلفی، ادعای قدرت دارند.

از آن طرف گیمر بازی Kingdom Come: Deliverance را در نقش شخصیت هنری شروع می‌کند که پسر یک آهنگر در روستا است و در اوایل بازی، هیجان‌انگیز‌ترین بخش زندگی‌اش پس گرفتن پولی است که یکی از مردم روستا باید به پدرش بدهد!

نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

با این حال سرنوشت هنری به همین شکل باقی نمی‌ماند و خیلی زود، اتفاق تلخی مسیر زندگی وی را کاملا تغییر می‌دهد و او را روانه ماموریتی برای گرفتن انتقام می‌کند.

موسیقی و صدا گذاری بازی Kingdom Come: Deliverance به عنوان یک ابزار فوق العاده کارآمد و کاربردی در دست سازندگان سبب دقیق‌تر شدن نتیجه نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: FIFA Mobile Soccer 10.5.01 بازی فوتبال فیفا 2018 موبایل

کاراکتر‌ها هر کدام صدای خود را دارند و شخصیت‌های اصلی تماما از صدا پیشه اختصاصی خود استفاده می‌کنند.

البته ایرادی که به صداگذاری‌های بازی Kingdom Come: Deliverance وارد می شود، لهجه‌های کاراکتر‌ها است.

نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

در اکثر مواقع استفاده از لهجه بریتیش برای نشان دادن تاریخی بودن یک عنوان به کار می‌رود.

در این جا هم سازندگان بازی Kingdom Come: Deliverance سعی کرده اند از چنین ترفندی استفاده کنند.

البته مطلبی که اندکی سبب آزار کاربر می شود این است که، در بعضی مکان‌ها صدا پیشه به طرز واضحی با لهجه‌ای غیر از انگلیسی خالص صحبت می‌کند، چیزی که شاید برای خیلی‌ها مهم نباشد، ولی به شخصه باید اهمیت خاصی به این جزییات داد.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Fit مناسب کاربران اندروید و iOS +تصاویر

البته جدا از این مشکل، صدا گذاری نبرد‌ها و خصوصا برخورد دو سلاح به همدیگر هم منطقی و طبیعی طراحی شده و بسته به محل برخورد دو سلاح به یکدیگر و حتی نوع، سطح و جنس آن‌ها صدای متفاوتی شنیده می‌شود.

نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

نقطه ضعف بازی Kingdom Come: Deliverance

یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز، هرچقدر هم که داستان خوبی داشته باشد، اگر نتواند آن را در قالب گیم‌پلی‌ای هیجان‌انگیز به مخاطبش ارائه کند، قطعا موفق نخواهد بود و خب، این دقیقا جایی است که Kingdom Come: Deliverance با وجود داشتن یک سری ویژگی‌های مثبت، اولین ضعف‌های خودش را هم نشان می‌دهد.

در همان دقایق اولیه تجربه بازی Kingdom Come: Deliverance متوجه خواهید شد که سازندگان این اثر، تلاش زیادی کرده‌اند تا پا جای پای آثار بزرگی مثل Skyrim یا The Witcher ۳ بگذارند و یک نسخه کاملا واقع‌گرایانه و به دور از فانتزی از چنین بازی‌هایی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: بازی Halo 5:Guardians را بیشتر بشناسید +تصاویر

اولین قدم سازندگان در این راه، خلق جهانی بزرگ برای بازی Kingdom Come: Deliverance بوده است؛ جهانی که خب راستش را بخواهید، واقعا هم وسیع و زیبا است و چشم‌انداز‌های آن، کاملا چشم‌نواز بوده و حتی تنوع محیطی بازی هم با اینکه در حد و اندازه آثار مذکور نیست، اما قابل قبول است.

اگربازی For Honor یوبیسافت را بازی کرده باشید، می‌دانید که چقدر از مکانیسم مبارزه‌های این بازی و لذت‌بخش بودن آن‌ها تعریف کردم و خب خبر خوب اینکه Kingdom Come: Deliverance چیزی شبیه به یک تجربه اول شخص از این بازی در زمینه مبارزات است. نه اینکه مکانیسم‌های مبارزه در این دو اثر کاملا شبیه به هم باشند؛ بلکه بیش‌تر منظورم این است که Kingdom Come: Deliverance هم دقیقا مانند ساخته یوبیسافت، تجربه‌ای باورپذیر و طبیعی از مبارزه با سلاح‌هایی مثل شمشیر، گرز یا هر اسلحه دیگر مربوط به آن دوران ارائه می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: معرفی بازی Blade Reborn +تصاویر

نقد و معرفی بازی Kingdom Come: Deliverance یک بازی نقش‌آفرینی جهان‌باز+تصاویر

از آنجایی که در این بازی شاهد هیچ نوع قدرت ماوراطبیعی نیستیم و همه چیز به شکلی واقع‌گرایانه خلق شده، مبارزه‌ها هم شرایطی نزدیک به واقعیت دارند.

البته که شخصا هیچوقت با شمشیر مبارزه نکرده‌ام که بتوانم از واقعی بودن مبارزه‌های بازی بگویم، ولی خب بازی، آن حس سنگینی در دست گرفتن یک شمشیر را به خوبی به مخاطبش منتقل کرده و کاری می‌کند که احساس کنید دقیقا در حال تجربه یک نبرد واقعی و بی‌رحم هستید؛ بی‌رحم از این نظر که کشتن و کشته شدن در Kingdom Come: Deliverance، کار خیلی زمان‌بری نیست و کافی است بتوانید چند ضربه شمشیر را به درستی به حریف وارد کنید تا شاهد جان دادن وی باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Crash Bandicoot +تصاویر

یا در نقطه مقابل، کافی است کوچک‌ترین اشتباهی بکنید که باعث شود گاردتان باز شده و ضربات دشمن به تن و بدن هنری وارد شده و خیلی راحت، کارش را بسازد. حتی اگر در اثر برخورد ضربه‌ها کشته نشوید و آنقدر شانس داشته باشید که در نهایت شما برنده مبارزه شوید، با جراحت‌های مختلفی طرف خواهید بود که باید خیلی زود فکری به حال‌شان بکنید؛ وگرنه خون‌ریزی آن‌ها حسابی آزارتان می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!