رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا حرف های ترامپ درباره تبرئه شدن اشتباه است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) به نقل از آسوشیتد پرس،...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آسوشیتد پرس، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا صحبت های دونالد ترامپ درباره تبرئه شدن در گزارش بازرس مولر را اشتباه توصیف کرد. جرالد ندلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه شب گفت: کنگره باید به حرف های دادستان کل گوش دهد و «تمام شواهد مهم» را ببیند.

ندلر افزود: من اوایل صبح امروز یک نامه چهار صفحه ای از "بار" دادستان کل دریافت کردم که خلاصه ای از گزارش رابرت مولر بازرس ویژه در آن آمده بود. حرف های رئیس جمهور ترامپ اشتباه است. این گزارش موجب تبرئه کامل او نمی شود. بازرس ویژه مولر به صراحت گفته است این گزارش رئیس جمهور را تبرئه نمی کند. بازرس ویژه بیست و دو ماه را برای یافتن شواهد درباره ممانعت (اجرای عدالت) و دیگر رفتار نامناسب صرف کرد.
بازرس مولر به صراحت ترامپ را تبرئه نکرده است و دادستان کل هم به مردم آمریکا می گوید، در حالی که رئیس جمهور تبرئه نشده است، وزارت دادگستری آمریکا هیچ اقدامی علیه ترامپ نمی کند.
آقای ندلر یکشنبه شب (4 فروردین) در یک کنفرانس خبری در نیویورک به خبرنگاران گفت: «امیدوار هستم که مجبور نشویم از قدرت احضار کردن دادستان کل به کمیته قضایی استفاده کنیم.» وی افزود: «ما می خواهیم تا گزارش کامل (بازرس مولر) را ببینیم و اگر لازم باشد از قدرت احضار دادستان کل به کمیته قضایی (مجلس نمایندگان) استفاده می کنیم.»
در یک بیانیه دیگر توسط نانسی پلوسی و چاک شومر به عنوان دو تن از دموکرات های بلند پایه مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام شده که آقای ویلیام بار (دادستان کل آمریکا) «یک ناظر بی طرف» نیست. نانسی پلوسی و چاک شومر نیز خواهان انتشار کل گزارش رابرت مولر شده اند.
ویلیام بار (William Barr) دادستان کل آمریکا روز یکشنبه 4 فروردین اعلام کرد رابرت مولر بازرس ویژه تحقیق در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی هیچ مدرکی دال بر «توطئه یا هماهنگی» پویش انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه به دست نیاورده است اما به این نتیجه نرسیده است که ترامپ مانع راه عدالت نشده باشد.این اظهارات برای ترامپ دلپذیر بود اما باعث نشده تا یک سری دیگر از نزاع های سیاسی و حقوقی آغاز نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق