پمپئو اعلام کرد: اعمال تحریم های جدید علیه حزب الله


پمپئو اعلام کرد: اعمال تحریم های جدید علیه حزب الله

پمپئو در اظهارات خود همچنین مدعی شد که اعمال تحریم، ابزاری صلح آمیز است و آمریکا از این وسیله صلح آمیز برای تحت تاثیر قرار دادن نفوذ حزب الله استفاده می کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که که روزهای جمعه و شنبه را به بیروت سفر کرده بود اعلام کرد اعلام کرد که واشنگتن آماده تحریم حزب الله برای ایجاد اختلال در تاثیر و نفوذ این جنبش در لبنان است.

وی در مصاحبه ای با شبکه لبنانی «ام تی وی» وابسته به جریان 14 مارس، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا واشنگتن تحریم های خود را علیه شخصیت های سیاسی نزدیک به حزب الله لبنان افزایش خواهد یا خیر،گفت که واشنگتن آماده استفاده از هر ابزاری برای کاهش نفوذ حزب الله در لبنان و در منطقه است.

پمپئو در اظهارات خود همچنین مدعی شد که اعمال تحریم، ابزاری صلح آمیز است و آمریکا از این وسیله صلح آمیز برای تحت تاثیر قرار دادن نفوذ حزب الله استفاده می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی کند این تحریم ها می تواند تاثیر منفی در اقتصاد لبنان داشته باشد، نیز مدعی شد که واشنگتن همواره خواستار رشد اقتصاد لبنان بوده است.

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر در گفتگوی خود با رسانه لبنانی گفت که اجازه دادن به فعالیت حزب الله در لبنان بسیار خطرناک است و مدعی شد که این گروه دموکراسی در لبنان را به خطر می اندازد.

گفتنی است مقامات لبنانی همپیمان با حزب الله که در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا او را به حضور پذیرفتند یکی پس از دیگری به گزافه گویی های او درباره جنبش مقاومت پاسخ گفتند و خواب و خیال هایی که در این سفر برای لبنان دیده بود را پنبه کردند.

پایگاه خبری النشره در این باره گزارش داد که رئیس پارلمان لبنان در دیدار با پمپئو تاکید کرد که این تحریم ها تاثیر منفی برای لبنان و لبنانی ها داشته است.

همچنین شبکه المیادین منیز گزارش داد که میشل عون رئیس جمهور لبنان در دیدار با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حفظ وحدت ملی و آشتی ملی در لبنان برای ما اولویت دارد.

عون افزود: حزب الله یک حزب لبنانی و برخاسته از پایگاه مردمی است و یکی از بخش های اصلی کشور به شمار می رود. زمینه سازی ها برای بازگشت آوارگان سوری به مناطق امن در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در پایان دیدار با همتای آمریکایی خود در ساختمان وزارت خارجه لبنان در نشست خبری مشترک گفت: در دیدار با پمپئو تأکید کردیم حزب الله یک حزب لبنانی است نه یک حزب تروریستی و تروریستی خواندن این حزب، تنها دیدگاه همان کشوری است که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. لبنان همچنان کشوری متنوع باقی خواهد ماند و هیچ چیز نمی تواند تغییری در ماهیت آن ایجاد کند.

باسیل افزود: برای پمپئو میزان تهدیدات پرونده آوارگان را برای اوضاع لبنان شرح دادم. پرونده آوارگان هیچ ارتباطی به برادری بین ملت ها ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !