افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune


تیونر مان‌تیون به‌تازگی بسته‌ی قدرتی جدیدی برای فورد فیستا معرفی کرده که قدرت این خودرو را تا 222 اسب‌بخار افزایش می‌دهد.

مالکان خودروِ فورد فیستا ST اکنون می‌توانند با خرید بسته‌ی به‌روزرسانی جدید، قدرت خودرو خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. بسته‌ی m225 که مان‌تیون (Mountune) عرضه کرده، قدرت فیستا ST را از ۱۹۷ اسب‌بخار به ۲۲۲ اسب‌بخار می‌رساند و گشتاور را هم افزایش می‌دهد. گشتاور موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ فیستا اکنون به‌لطف بسته‌ی m225 از ۲۹۰ نیوتن‌متر به ۳۴۰ نیوتن‌متر افزایش یافته و از دور موتور کمتری بهره‌مند خواهد بود.

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

درنتیجه به‌گفته‌ی تیونر مان‌تیون، اکنون سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت فورد فیستا نزدیک به ۰.۵ ثانیه کاهش یافته است؛ بنابراین، این سرعت‌گیری اکنون در کمتر از ۶ ثانیه انجام می‌گیرد. افزایش گشتاور ناشی از بسته‌ی جدید زمان سرعت‌گیری ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را ۱ ثانیه کاهش داده است. این بسته‌ی قدرتی سیستم ورودی هوای جدید را شامل می‌شود که با تزریق هوای بیشتر در داخل سیلندرها، قدرت را افزایش می‌دهد. در مرحله‌ی بعدی با تغییر در برنامه‌ریزی موتور و ریمپ‌کردن، سیستم نرم‌افزاری فورد فیستا نیز به‌روزرسانی شده است.

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

با بهره‌گیری از اپلیکیشن و بلوتوث تلفن‌همراه که به درگاه OBD II وصل می‌شود، راننده می‌تواند بهترین تنظیمات را برای خودرو انتخاب کند. سه حالت مختلف در این بسته‌ی قدرتی وجود دارد: ۱. حالت استاندارد کارخانه؛ ۲. حالت قدرتی ارائه‌شده‌ی مان‌تیون؛ ۳. حالت ایموبیلایزر تعبیه‌شده برای جلوگیری از سرقت خودرو. دیوید مور، مدیرعامل شرکت مان‌تیون، دراین‌باره می‌گوید:

بهره‌گیری از سیستم اسمارت‌فلش (SMARTflash) روند انتخاب تنظیمات مختلف را برای مالکان بسیار آسان می‌کند؛ به‌‌گونه‌ای که آن‌ها می‌توانند این تنظیمات را در زمانی کمتر از ۲ دقیقه با استفاده از تلفن‌همراهشان تغییر بدهند. این بسته مرحله جدیدی از کارایی را ارائه می‌دهد و نمایانگر تفکر رو‌به‌جلو ما در عرضه‌ی بسته‌های قدرتی است. فورد فیستا جدید پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای معرفی چنین بسته‌هایی محسوب می‌شود که از لپ‌تاپ و سیم بی‌نیاز است و هیچ مشکلی ندارد.

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

با وجود افزایش قدرت و گشتاور خارق‌العاده در این بسته، Mountune عقیده دارد خدشه‌‌ای به دوام و ایمنی فورد فیستا وارد نشده است. آزمایش‌های طولانی‌مدت انجام‌شده روی این خودرو شاهدی بر این ادعا است. مور گفت:

با آزادشدن فوری گشتاور، فورد فیستا زنده می‌شود؛ اما شما این آرامش‌خاطر را خواهید داشت که این بسته مهندسی شده است. مانند سایر بسته‌های قدرتی مان‌تیون، m225 هم دشوارترین آزمایش‌های قدرتی و دوام را پشت‌سر گذاشته و تمامی عوامل ایمنی را حفظ کرده است. m225 نه‌تنها بهترین بسته‌ی افزایش قدرت برای فورد فیستا ST است؛ بلکه بادوام‌‌ترین آن نیز به‌شمار می‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق