پاکستان همزمان با قدرت نمایی نظامی، خواهان صلح با هند شد


پاکستان همزمان با قدرت نمایی نظامی، خواهان صلح با هند شد

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری پاکستان پس از برگزاری رژه مشترک نیروهای مسلح این کشور که نمایش قدرت نظامی به همسایگان هسته ای اش بود، اعلام کرد که اسلام آباد خواستار صلح با هند و تمرکز بر حوزه های بهداشت و آموزش و پرورش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان روز گذشته (شنبه) در سخنانی به مناسبت هفتاد و نهمین سالروز تصویب قطعنامه تشکیل این کشور مسلمان گفت: «ما اعتقادی به جنگ نداریم و می خواهیم که مشکلات را از طریق گفت و گو حل و فصل کنیم؛ ما به جای جنگ باید بر آموزش و پرورش و بهداشت تمرکز کنیم.»
رژه نظامی روز شنبه 23 مارس (سوم فروردین) شامل نمایش هوایی با هواپیمای جنگنده جی اف - 17 'JF-17' پاکستان بود که ماه گذشته یک هواپیمای هندی را سرنگون کرد.
درگیری ها میان این دو کشور رقیب، ماه گذشته در پی حمله انتحاری به کاروان حامل نیروهای پلیس هند که 40 کشته برجا گذاشت و گروه تروریستی موسوم به 'جیش محمد' مستقر در پاکستان، مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تشدید شد.
دهلی نو، پاکستان را مقصر این حمله دانست و اعلام کرد که این حمله را بی پاسخ نخواهد گذاشت. اما اسلام آباد درخواست کرد که اگر هند مدرکی مستدل از این موضوع دارد، ارائه کند.
به گفته علوی، این رژه نشان دهنده این است که ما مردمی صلح طلب هستیم، اما هرگز دفاع از خود را فراموش نمی کنیم.
این رژه با حضور «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان برگزار شد.
عمران خان پیش تر در توییتر خود نوشت، «نارندا مودی» نخست وزیر هند با ارسال پیامی، بهترین ها را در روز ملی پاکستان برای این کشور آرزو کرده و خواستار صلح و همکاری منطقه ای اسلام آباد و دهلی نو شده است.
عمران خان در این باره گفت: « به اعتقاد من زمان گفت و گویی جامع با هند به منظور بررسی و حل و فصل مسائل فرارسیده است.»
**آساق**9470**1486**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا