نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در ایجاد وحدت و مودت میان مسلمانان


نقش مسابقات بین‌المللی قرآن در ایجاد وحدت و مودت میان مسلمانان

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی بر برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به‌عنوان عامل گسترش وحدت، مودت و ایجاد صلح در بین کشورهای اسلامی تأکید...

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط ‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس بابیان اینکه اصل و اساس انقلاب اسلامی بر پایه کلام‌الله مجید است، تصریح کرد: اصل و اساس انقلاب اسلامی برمبنای قرآن به‌عنوان منشورآسمانی، الهی و اسلامی است، لذا از آنجایی‌ که مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود می‌تواند به تعمیق مودت و گسترش صلح در بین کشورهای اسلامی کمک کند و چهره ایران اسلامی را به جهان اسلام و سایر کشورها بشناساند و امنیت و ثبات کشورمان را به رخ جهانیان بکشاند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: برگزاری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن می‌تواند توجه جهانیان به قرآن از سوی جمهوری اسلامی را نشان دهد و تأثیر شگرفی نیز ازلحاظ داخلی بر جوانان کشور ما خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌ نوروزی یادآور شد: جهانیان بدانند که انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به قرآن دارد لذا از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران حمایت و در آن شرکت خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اصل فرهنگ اسلامی توسعه یابد باید جوانان را به‌سوی قرآن سوق دهیم و راه سوق دادن آن‌ها به‌سوی فرهنگ انقلاب اسلامی کلام‌الله مجید است.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم یادآور شد: توجه به قرآن کریم و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی نشان‌دهنده این موضوع است که انقلاب اسلامی نه امپریالیستی نه سوسیالیستی و نه مارکسیستی است بلکه انقلابی صد درصد اسلامی و الهی است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...