دموکرات ها : مردم باید فورا گزارش «راشاگیت» را بشنوند


دموکرات ها : مردم باید فورا گزارش  «راشاگیت» را بشنوند

دموکرات های آمریکا خواستار آن شدند تا گزارش مولر در مورد روسیه که می تواند نقش مهمی در تعیین آینده سیاسی ترامپ داشته باشد فورا عمومی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»، «رابرت مولر»،بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که می تواند نقش مهمی در تعیین آینده سیاسی «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری این کشور داشته باشد در نهایت به «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا تحویل داده شد.

«بار» پس از دستیابی به گزارش مولر چندین ساعت را در دفتر کار خود به مطالعه این گزارش اختصاص داد.

حالا دادستان کل آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا دلایل و زمینه های کافی برای در میان گذاشتن بخش هایی از این گزارش با وکلای کاخ سفید وجود دارد یا نه ؟ اقدامی که می تواند به ترامپ و تیمش این شانس را بدهد تا در دفاع از خود پیشدستی کنند.

در اقدامی تعجب آور،یکی از مقامات دادگستری اعلام کرد که «بار» احتمالا نمایندگان را در اسرع وقت در پایان هفته جاری در جریان گزارش مولر قرار خواهد داد و این بدان معنی است که نتیجه تحقیقات مولر بسیار سریع تر از آنچه انتظار می رود عمومی خواهد شد.

اما هنوز یک رویارویی یا آزمون نهایی،محتمل است. شواهد گردآوری شده ازسوی مولر درباره اخراج «جیمز کومی»،رئیس سابق «اف بی آی»، گفتگوهای آقای رئیس جمهور درباره روسیه با «مایک فلین» مشاور امنیت ملی اخراج شده اش و گفتگوهای او با مشاورانش در مورد نشست «برج ترامپ» همگی می تواند در معرض دفاعیات یا مطالبه های مبتنی بر حق انحصاری اجرایی قرار بگیرند.

آنگاه دموکرات ها باید یک مبارزه دادگاهی را آغاز کنند که می تواند ماه ها به طول بینجامد.

«اریک اسوالول»،نماینده دموکرات کالیفرنیا در کمیته اطلاعاتی کنگره در این باره می گوید: من فکر می کنم که مردم آمریکا باید آنچه را که مولر در گزارش خود آورده است،بشوند.»

دموکرات ها می گویند که یکی از مشکلات کنونی ،نامشخص ماندن ساختار گزارش مولر است حتی اگر وزارت دادگستری آن را یک گزارش جامع توصیف کرده باشد.

بنابراین با وجود اینکه گزارش مربوط به راشاگیت به دادستان کل آمریکا تحویل داده شده است اما هنوز این پرسش مطرح است که «بار» و «مولر» از اینجا به کجا خواهند رفت و در نهایت نتیجه تحویل این گزارش چه خواهد شد؟!

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد