اظهارات ترامپ در مورد بلندی های جولان ناقض قوانین بین المللی است


اظهارات ترامپ در مورد بلندی های جولان ناقض قوانین بین المللی است

وزیر امور خارجه عراق در یک پیام توئیتری اعلام کرد که اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ناقض قوانین بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»، وزیر امور خارجه عراق امروز (شنبه سوم فروردین) در یک پیام توئیتری اعلام کرد که اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان ناقض قوانین بین المللی است.

بیانیه ترامپ در مورد به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان،نشان دهنده تغییر چشمگیر در سیاست های آمریکا نسبت به وضعیت منطقه مورد مناقشه ای است که رژیم صهیونیستی در جنگ 1967 خاورمیانه از سوریه گرفت و در اقدامی که هرگز از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشد آن را به دیگر سرزمین های اشغالی الصاق کرد.

این اقدام ترامپ تا کنون از سوی بسیاری از کشورها،نهادها و شخصیت های بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.

در پی محکوم کردن تصمیم ترامپ در این زمینه از سوی ایران،روسیه،ترکیه،اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب،امروز نوبت عراق بود تا مخالفت علنی خود را با به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیوینستی بر بلندی های جولان نشان دهد.

روسیه که در هشت سال گذشته از حامیان اصلی دولت بشار اسد،رئیس جمهوری سوریه بوده است روز گذشته اعلام کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان نقض کننده قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

ترکیه هم این اقدام ترامپ را محکوم کرده و تاکید کرد که چنین اقدامی خاورمیانه را در آستانه بحران جدیدی قرار می دهد.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این اتحادیه در راستای قوانین بین المللی عمل می کند و حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسد.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!