اختتامیه اجلاس بین المللی دفاع از بیت المقدس در مالزی


اختتامیه اجلاس بین المللی دفاع از بیت المقدس در مالزی

نماینده کشورمان در حمایت از انتفاظه فلسطین از تشکیل صندوق زکات مشترک سازمان های مردم نهاد در کشورهای جنوب شرق آسیا برای کمک به فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پوتراجایا؛ نماینده کشورمان در حمایت از انتفاظه فلسطین از تشکیل صندوق زکات مشترک سازمان های مردم نهاد در کشورهای جنوب شرق آسیا برای کمک به فلسطین اشغالی در آینده نزدیک خبر داد.
«عباس خامه یار» در حاشیه مراسم اختتامیه اجلاس بین المللی دفاع از بیت المقدس در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما در پوتراجایا گفت: این کنفرانس دو روزه که با حضور کشورهای جنوب شرق آسیا و برخی کشورهای اسلامی در پوتراجایای مالزی برگزار شد حاوی قطعنامه ای چند بخشی به ویژه ایجاد و تشکیل صندوق زکات با عضویت این کشورها برای یاری به فلسطین بود.
خامه یار افزود: ساماندهی ۵ میلیون مسجد در دنیا برای تشکیل و پرورش هسته های مقاومت در برابر صهیونیسم ، تدوین برنامه ای سه ساله برای کمک به فلسطین و مقابله قاطع با یهودی سازی قدس شریف و پیشنهاد ایجاد پارلمان آسیا در حمایت از فلسطین با عضویت کشورهای جنوب شرق آسیا از مهمترین مفاد این قطعنامه است.
وی همچنین گفت: این اجلاس تصمیم دارد همه سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین در نقاط مختلف جهان را برای یاری رساندن به قدس شریف ساماندهی کند.
خامه یار افزود: متن چند صفحه ای بیانیه پایانی این اجلاس نیز برای تصویب به پارلمان و وزیر امور مذهبی مالزی ارائه شد.
نماینده کشورمان در حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: بیانیه پایانی این اجلاس بین المللی ، منشا تحول و اقدام عملی گسترده در حمایت و یاری فلسطین در منطقه جنوب شرق آسیا خواهد شد.
کنفرانس بین المللی دفاع از مسجدالاقصی و بیت المقدس با حضور سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین از ۲۰ کشور دنیا و با همکاری نخست وزیر مالزی به مدت دو روز در پوتراجایا برگزار شد و امروز پایان یافت.

مصاحبه با عباس خامه یار نماینده کشورمان در حمایت از انتفاظه فلسطین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!