وزیر کشور: تخلیه آب منطقه «آق قلا » اولویت اول است


وزیر کشور: تخلیه آب منطقه «آق قلا » اولویت اول است

گنبدکاووس - ایرنا - وزیر کشور که برای مدیریت بحران سیل در گلستان به سر می برد، اعلام کرد: هم اینک اولویت اول ستاد بحران، تخلیه و هدایت آب منطقه آق قلا است و طبق تقسیم کار انجام شده، مسئولیت این کار به سپاه پاسداران واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده گنبدکاووس در شرق گلستان افزود: مقرر شد این کار با مسئولیت سپاه انجام شود و سایر نیروهای نظامی و استانی، تحت امر سپاه، در این کار همراهی و همکاری داشته باشند.
وی افزود: مسئولیت تهیه و تامین تجهیزات، امکانات و ماشین آلات مورد نیاز مناطق سیل زده به وزارت راه وشهرسازی محول شده و خدمات پشتیبانی و کمک رسانی را خود استانداری گلستان برعهده گرفته است.
وزیر کشور افزود: مسئولیت کمیته تعیین خسارت به سازمان ستاد بحران واگذار شده و ظرف 10 روز آینده باید برآوردهای خسارات وارده انجام شود و علاوه بر آن مسئولیت امنیت مناطق سیل زده با معاونت سیاسی امنیتی بوده و کمیته تبلیغات نیز با مسئولیت صدا و سیما، مسئولیت اطلاع رسامی را بر عهده دارد.
وزیر کشور با اشاره به بازدید هوایی امروز خود از رودخانه مرزی اترک وسدهای گلستان، بوستان و وشمگیر و مناطق بالادست سدها، گفت: نگرانی هایی در این حوزه ها وجود داشت ولی امروز خروجی آب سد وشمگیر که اصلی ترین آبی است که از گرگانرود به منطقه می آید، به 60 تا 70 متر مکعب در ثانیه رسیده است، در حالی که پیش از این، 320 مترمکعب بوده است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت گرگانرود که 120 مترمکعب در ثانیه است، امیدواریم از امروز رودخانه شروع به کشیدن آب های انباشته شده بکند که بسیار کمک می کند.
وزیر کشور با اشاره با بازدید خود از برخی محلات سیل زده گنبدکاووس در حاشیه رودخانه گرگانرود هم گفت: منازل بسیاری از مردم در این شهر دچار آبگرفتگی شده و خسارات زیادی به اموال و اثاثیه آنها وارد شده است.
وی با اشاره تداوم حضور خود در چند روز آینده در گلستان، گفت: در این مدت با تشکیل جلسات مرتب ، نسبت به ساماندهی امور سیل زدگان اقدام و برآورد خسارت های وارده به مردم در شهرستان های مختلف از طریق فرمانداری های پیگیری و انجام می شود.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساماندهی اوضاع در مناطق سیلزده، آرامش را به مردم برگردانیم.
به گزارش ایرنا، در سفر روز یکشنبه وزیر کشور به شرق گلستان، وی علاوه بر بازدید هوایی از منطقه مرزی و وضعیت رودخانه اترک، وضعیت سدهای وشمگیر، گلستان و بوستان و مناطق بالادست آن را نیز مورد بررسی قرار داد.
رحمانی فضلی در این سفر، با حضور در محله آخوند آباد گنبد در حاشیه رودخانه گرگانرود و سرکشی به تعدادی از خانواده ها که منازل آنان دچار آبگرفتگی شده بودن، ضمن دلجویی، بر عزم دولت برای حل مشکلات مردم سیلزده تاکید کرد.
1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم