گردنه «ژالانه » با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد


گردنه «ژالانه » با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد

سنندج - ایرنا - مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد از بازگشایی گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد به هورامان در استان کردستان خبر داد.

محمد شبرندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تلاش مستمر نیروهای راهداری گردنه ژالانه محور ارتباطی سروآباد - اورامان تخت و 10 روستاهای آن بازگشایی شد.
وی افزود: بارش برف و کولاک از بامداد امروز در منطقه آغاز و سقوط یک بهمن سنگین باعث بسته شدن گردنه ژالانه شدکه با تلاش بی وقفه و مستمر نیروهای راهداری مسیر بازگشایی شد اما تردد در این مسیر به کندی صورت می گیرد.
مسئول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: اکنون تردد در گردنه ژالانه باتوجه به بارش برف تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و رانندگان زنجیر چرخ و وسایل ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و 10 روستای تابعه آن با 12 هزار نفر جمیت است.
کردستان دارای 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمی و 250 راهدار بخش خصوصی است که حدود 600 تن از این راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر می شوند.
راهداران کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7354 / 3034/1630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق