به گزارش پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار داشت: جریان سیلی که در گلستان آمده یک پدیده آسمانی و خارج از اختیار بشر است اما در برخی از مکان‌ها این سیل وسیله خیر می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر این اتفاق در یزد افتاده بود باید می‌گفتیم که پیش‌بینی‌نشده بود اما گلستان و مازندرانی که همیشه زیر باران است حتماً باید مسیرها و راه‌هایی داشته باشد تا مردم با مشکلی روبه‌رو نشوند و طبیعت منطقه به‌صورتی است که این حادثه نباید مشکل‌ساز باشد.

وی با تقدیر از نهادهایی که به‌دنبال کمک‌رسانی به گلستانی‌ها هستند، اضافه کرد: اکنون نهضت عمومی در راستای کمک به مردم گلستان دنبال شده که این اقدام قابل‌تقدیر است و امیدواریم با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم نیز بیشتر در میدان کمک حضور یابند؛ هرچند ظاهر این‌ها شر است اما باطن آن خیر است و از باطن آگاهی نداریم.

آیت الله سبحانی با تاکید بر اینکه مردم در ایام عید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، مطرح کرد: نهضت عمومی که در کشور برای افزایش سفرهای نوروزی وجود دارد اشتباه است چراکه گاهی حجم بالای سفرها موجب افزایش خطر و تهدید می‌شود.