قطعی آب و برق در 15 روستای سیل زده


قطعی آب و برق در 15 روستای سیل زده

وزیر نیرو: 14 روستا در استان گلستان و یک روستا نیز در استان مازندران، دچار قطعی آب و برق هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ ­­ رضا اردکانیان در ارتباط زنده با شبکه خبر از محل استان‌های سیل زده شمالی تصریح کرد: در بخش آب و برق دو استان گلستان و مازندران، به طور طبیعی تعدادی از روستا‌ها و شهر‌ها در ساعات اولیه سیل دچار قطعی آب و برق شدند.
وی افزود: در استان گلستان حدود ۴۰۰ روستا و در استان مازندران نیز ۲۰۰ روستا مشکل قطعی آب و برق داشتند که با تلاش همکاران ما در این دو استان و همچنین کمک استان‌های معین تاکنون فقط­ دو روستای استان گلستان به دلیل انسداد راه دسترسی کماکان مشکل تامین برق دارند.

اردکانیان ادامه داد: در استان مازندران نیز از حدود ۲۰۰ روستا فقط ­یک روستا اکنون به دلیل عدم دسترسی مشکل کمبود برق دارد که تا حدود زیادی نیز در حال حاضر خالی از سکنه است و تا پایان امروز مشکل این منطقه نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل تامین آب شرب این مناطق تصریح کرد: با توجه به اهمیت در کمیت و کیفیت آب شرب؛ در استان گلستان از مجموع ۴۰۰ روستا اکنون حدود ۱۴ روستا عمدتا به دلیل مشکل دسترسی با کمبود آب شرب مواجه و آب‌های بسته بندی در حال ارسال است.

وزیر نیرو گفت: در استان مازندران نیز تا حدود زیادی مشکل تامین آب شرب برطرف شده است، در بخشی از مناطقی که از آب سد البرز استفاده می‌کنند به دلیل افزایش حجم آب، مشکلاتی در ساعات اولیه وجود داشت، اما در حال حاضر این مشکلات به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است و امکان تامین آب فراهم شده است.

وی در خصوص اقدامات پیش رو نیز افزود: بدلیل خسارات به وجود آمده در هر دو استان، توجه به لزوم حفظ بستر و حریم رودخانه در بین خود مردم به وجود آمده است و در تعدادی از روستاها، ​ کشاورزان و برخی مردم متقاضی اقدام در راستای حفظ حریم رودخانه‌ها بوده اند و برای مشارکت در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

اردکانیان تصریح کرد: ­عوامل تشدیدکننده سیلاب ها؛ ​­ تجاوز به حریم رودخانه‌ها و عدم لایروبی آن‌ها است لذا امیدواریم با کمک دولت امکان لایروبی رودخانه‌های شمال کشور فراهم شود و همچنین تسریع در احداث سد‌های مخزنی در این دو استان با هدف کنترل سیلاب‌ها و با توجیه اقتصادی بسیار بالا و ملاحظات زیست محیطی انجام گیرد.
وزیر نیرو در پایان گفت: در هر نقطه‌ای از این دو استان که سد‌های مخزنی وجود داشته خسارتی را شاهد نبودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022