بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستند


بیماران سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای خون هستند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیاز بیماران به اهدای خون را امری مستمر دانست و گفت: تامین خون و فرآورده های آن برای بیماران و مصدومان حوادث رانندگی این استان در ایام نوروز نیازمند مشارکت جدی هموطنان در این اقدام خداپسندانه است.

دکتر سهیلا خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه 400 واحد خون و فرآورده خونی در سیستان و بلوچستان مصرف می شود که با تولیدات موجود همخوانی ندارد و همواره با کمبود خون رو به رو هستیم.
وی افزود: همزمان با نوروز سه پایگاه انتقال خون شهرستان های ایرانشهر، زابل و چابهار از ساعت هفت صبح تا 13 و 30 دقیقه و پایگاه زاهدان از ساعت هفت صبح تا 19 و 30 دقیقه هر روز آماده اهدای خون از سوی هموطنان هستند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن 50کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که بیش از60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.
7316**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق