روغن نعناع و خواص بی نظیر آن برای سلامتی را دست کم نگیرید


روغن نعناع و خواص بی نظیر آن برای سلامتی را دست کم نگیرید

زاهدان- ایرنا- پایگاه خبری زاهدان پیگیر مورخ 3 فروردین/ 98 مطلبی با عنوان «روغن نعناع و خواص بی نظیر آن برای سلامتی را دست کم نگیرید» منتشر کرده است.

دراین مطلب آمده است: نعناع به خودی خود یکی از پر خاصیت ترین سبزیجات است که در زمینه های متعددی مورد استفاده انسان قرار می گیرد. اما روغن به دست آمده از این گیاه نیز پر سود و منفعت است. روغن نعناع جهت حس خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت در شامپو، صابون، خمیر دندان و آدامس مورد مصرف قرار می گیرد. بوی تازگی این گیاه سبز هم می تواند همراه با طعم قهوه و یا شکلات بسیار لذیذ و دوست داشتنی باشد.
سبزی نعناع به خودی خود یکی از پر خاصیت‌ترین سبزیجات است که در زمینه های متعددی مورد استفاده انسان قرار می گیرد. اما روغن نعناع نیز پر سود و منفعت است. این روغن برای حس خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد. این خاصیت در شامپو، صابون، خمیر دندان و آدامس مورد مصرف است. بوی تازگی این گیاه سبز هم می تواند همراه با طعم قهوه و یا شکلات بسیار لذیذ و دوست داشتنی باشد. علاوه بر خواص خوراکی که این گیاه دارد در زمینه بهداشتی درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. روغن نعنا در درمان بسیاری از بیماری‌های رایج مانند مشکلات گوارشی، دردهای عضلانی، سردرد، مشکلات احتقان و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
خواص روغن نعناع :
درمان درد عضلات
اسانس یا همان روغن نعناع Peppermint oil دارای خواص زیادی است که یکی از آنها کاهش درد ماهیچه ها می باشد. نعنا توانایی قدرت بخشیدن به عضلات را دارد. این روغن را می توان در درمان زخم عضلات، کاهش التهابات و درمان مناطق آسیب دیده عضلانی به کار برد.
روغن نعناع پرستار سینوس‌ها
خواص ضد التهابی نعناع بسیار قوی و مفید است. روغن نعناع می تواند خاصیت خنک کنندگی زیادی داشته باشد. این دو خاصیت در درمان سینوس های آسیب دیده بسیار موثر هستند. عطر این روغن را در خانه پخش کنید تا التهابات سینوس ها کاهش یابد.
با روغن نعناع تب را کاهش دهید
اثر خنک کنندگی نعناع کمک می کند تا دمای بالای تب را کاهش دهید. این گیاه خوشبو می تواند به طور طبیعی تب را پایین آورد. در صورتی که کمی روغن نعنا را با روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی گردن و پاها بریزید سبب می شود تا دمای بدن به سرعت کاهش پیدا کند.
موهای بلند با روغن نعناع
عصاره نعناع از جمله موادی است که در بیشتر محصولات مراقبت از مو وجود دارد. از آن جایی که نعناع می تواند موهای آسیب دیده را ترمیم کند و به طور کلی رشد موها را افزایش دهد در بیشتر محصولات بهداشتی مو به کار گرفته می شود.
آکنه را درمان کنید
روغن نعناع دارای خواص ضد میکروبی طبیعی می باشد. این خاصیت می تواند در درمان آکنه موثر واقع شود. کمی از این روغن را با پنبه به پوست صورت خود و بر روی آکنه ها بمالید و بعد از مدتی به خوبی شستشو دهید. این کار به شما کمک می کند تا به راحتی آکنه را درمان کنید.
روغن نعناع راه حل مناسب برای خارش
در صورتی که به دلیل اگزما یا هرگونه مشکلات پوستی دچار خارش شدید بودید از اسانس نعناع برای درمان آن استفاده کنید. عصاره نعنا یکی از بهترین راه های طبیعی برای درمان خارش است. روغن نعناع همراه با عصاره اسطوخودوس را بر روی نقاط آسیب دیده پوست قرار دهید تا آثار جراحت و خارش درمان شود.
آیا نعناع در درمان سردرد موثر است ؟
روغن نعناع یک داروی کاملا موثر و طبیعی در درمان سردرد است. از آنجایی که نعنا در بهبود گردش خون بسیار موثر است می تواند تنش عضلات را از بین ببرد و سردرد را بهبودی بخشد. ماساژ این روغن بر روی پیشانی به سرعت سردرد را تسکین خواهد داد.
با مصرف نعنا دیگر تهوع نخواهید داشت
نعناع از جمله گیاهانی است که خاصیت آرام بخشی دارد. این گیاه سبب کاهش احساس تهوع خواهد شد. یک قطره از روغن نعناع را در یک لیوان آب ریخته و میل کنید و یا این که 1 الی 2 قطره از آن را به پشت گوش خود بکشید تا تهوع شما قطع شود.
طرز تهیه روغن بدن خانگی با روغن نعناع شکر و نمک دریایی :
همه خواهان پوستی فوق العاده نرم هستند. با تمام محصولات موجود در بازار امروز، که هر یک وعده پوستی نرم و درخشان مورد نظر شما را می دهند، دانستن این موضوع که کدام یک خواسته شما را تامین می کند، دشوار است. بسیار مهم است محصولی که مورد استفاده قرار می گیرد، عاری از اجزای شیمیایی باشد تا موجب هیچ گونه آسیب و ناراحتی به پوست شما نشود و سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف نکند. برای اطمینان حاصل کردن از به کار گرفته شدن اجزایی با بهترین کیفیت برای پوست شما، چرا کرم های فروشی داخل فروشگاه ها را دور نریزیم و به جای آن ها از یک روغن بدن خانگی استفاده نکنیم؟
شکر و نمک دریایی در روغن بدن خانگی ، پوست را با مواد مغذی مورد نیاز حفظ می کنند تا پوست شما هیدراته بماند. بافت دانه ای نمک دریایی و شکر این قابلیت را فراهم می کند تا همانند تراشه هایی طبیعی، سلول های پوستی مرده از سطح پوست پاک شوند و پوست صاف زیرین آن آشکار شود. این روغن بدن خانگی همچنین شامل عسل، کره شیا، روغن نارگیل و روغن نعناع می باشد. بنابراین چه چیزی در مورد این روغن بدن دست ساز خانگی بسیار فوق العاده است؟ قطعاً اجزاء تماماً طبیعی آن.
1- روغن نارگیل : روغن نارگیل حاوی چربی های سالم است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. این روغن همچنین دارای خاصیت ضد التهابی است که با آسیب های پوست مبارزه می کند.
2- عسل : عسل با آنتی اکسیدان های ضد پیری بسته بندی می شود. این ماده به عنوان یک جزء مرطوب کننده، ضد باکتریایی و ضد پیری در این روغن بدن خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
3- کره شیا : کره شیا ویتامین های A و E را برای پوست فراهم می کند که خاصیت مرطوب کنندگی و تقویت کنندگی دارند تا پوست را سالم و نرم نگه دارند.
4- روغن جوجوبا : روغن جوجوبا اغلب به عنوان روغن حامل استفاده می شود. پوست شما را علاوه بر محافظت در برابر خشکی و آسیب آفتاب، مرطوب نگه می دارد. با متعادل نگه داشتن سطح روغن بر روی پوست، این روغن به عنوان یک جزء مهم در این روغن بدن خانگی به کار گرفته می شود.
5- روغن نعناع : چند قطره از روغن نعناع یک حس خنکی را به پوست منتقل می کند و باعث ترمیم عضلات آسیب دیده می شود.
8006**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)