بیش از 71 هزار گردشگر نوروزی در قزوین اسکان یافتند


بیش از 71 هزار گردشگر نوروزی در قزوین اسکان یافتند

قزوین -ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: از 25 اسفند تاکنون، 71 هزار و 658 گردشگر نوروزی در مراکز اقامتگاهی رسمی و غیررسمی استان اسکان یافته اند.

به گزارش ایرنا، علیرضا خزایلی روز یکشنبه در نشست اضطراری مدیریت ستاد بحران استان قزوینافزود: طی دو شب گذشته نیز یک هزار و 650 تخت رسمی و 3200 مکان اسکانی استان توسط مسافران پرنوروزی پر شده بود. به گفته وی ، شب گذشته نیز 200 مسافر در پنج حسینیه و مسجد قزوین اسکان داده شدند که امروز این تعداد به 10 مسجد افزوده خواهد شد.
خزایلی با اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به استان، تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که برای تسهیل در تردد ترافیک شهر نمایشگاه ها و جشنواره های برقرار شده در سطح شهر قزوین را برای روز دوشنبه که اوج بارش ها پیش بینی شده را تعطیل کنیم.

**قزوین سابقه سیل را دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این نشست گفت: با توجه به تجربه استان در مواقع بحرانی مانند وقوع سیل، بارندگی‌ها اگر به صورت برف باشد مشکلی نیست اما در مواقع بارشی در داخل شهرها نیازمند برخی اقدامات کنترلی هستیم.
مسعود حق لطفی تاکید کرد: بیشترین میزان بارش سال های گذشته در قزوین به میزان 51 میلی‌متر در 30 ساعت و سال گذشته نیز 38 میلی متر در 30 دقیقه بود که این مسئله باعث بروز مشکلات ناچیزی در شهر قزوین شده بود با این حال باید آمادگی برای مدیریت بحران بالا و 100 درصد باشد.
وی با اشاره به مشکل جمع آوری آبهای سطح شهر در منطقه راه آهن، اظهار داشت: برای رفع این مشکل در گذشته توسط شهرداری نهرهایی برای انحراف در 2 ضلع شمالی شهر ایجاد شده بود که این مسئله نقش سیل بند را ایفا می کند.
حق لطفی اضافه کرد: 50 نیروی این اداره کل به همراه ماشین آلات حوزه پیمانکاری طی هفته جاری به حالت آماده باش درآمده اند تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.
8054*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا