فرهنگسراهای تهران کمک های مردمی به سیل زدگان را جمع می کنند


فرهنگسراهای تهران کمک های مردمی به سیل زدگان را جمع می کنند

تهران-ایرنا- جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان استان‌های گلستان و مازندران در 10 فرهنگسرای پایتخت از امروز یکشنبه(4 فروردین) انجام می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با توجه به نیاز مردم سیل زده در این استان ها، به کنسرو غذا، پتو، قایق بادی، آب معدنی و وسایل گرمایشی، مدیریت های فرهنگی هنری مناطق یک، 2، چهار، پنج، هشت، 9، 12، 15، 16 و 20 در فرهنگسراهای ملل (قیطریه)، ابن سینا (شهرک قدس)، اشراق (تهرانپارس)، فردوس (صادقیه)، گلستان (نارمک)، رویش (منطقه9)، عترت (میدان امام حسین(ع))، خاوران، بهمن و ولا (شهرری) پذیرای کمک های فوری شهروندان هستند.
این فرهنگسراها کمک های مردمی را با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق سیل زده انتقال خواهند داد.
به گزارش ایرنا، بارش ممتد باران و برف و کاهش دما روزهای پایانی اسفند 97 در استان های مازندران و گلستان موجب وقوع سیل در این استان ها شد، گفته می شود که میزان بارش باران در سه روز پایانی سال 97 در استان مازندران در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است.
بارش شدید باران در شرق استان گلستان، منجر به سرریزشدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
تاکنون 2کاروان امدادی شهرداری تهران به همراه 35 آتش نشان برای کمک به سیل زدگان استان گلستان اعزام شدند.
تهرام/7245//6139

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید