رونق گردشگری خوسف در «گواب»


رونق گردشگری خوسف در «گواب»

بیرجند - ایرنا - امسال با ایجاد منطقه گردشگری و دریاچه مصنوعی «گواب» خوسف زمینه حضور بی نظیر مسافران نوروزی و گردشگران در این شهر فراهم شده است.

به گزارش ایرنا برخی مناطق و شهرها آثار تاریخی و باستانی دارند که تاریخ چند صدساله یا هزار ساله را در سینه خود حبس کرده است و تاریخ تمدن گذشتگان را چون آینه ای در برابر چشمانت به زیبایی تداعی می کنند.
این آثار تاریخی باقی مانده از گذشتگان برای جذب توریسم داخلی و خارجی حکم جاذبه ای منحصر بفرد دارد که شهرستان خوسف نیز از این مهم بی نصیب نیست.
کارشناسان شهری معتقدند امروزه برای توسعه گردشگری یک منطقه فراهم کردن اقدامات و امکانات ابتدایی چون فضای سبز، نور و شهربازی کافی نیست، بلکه باید با ابتکار و ایده‌های نو نظر گردشگران را جلب کرد.
در کنار جاذبه های تاریخی امسال با اجرای طرح گردشگری گواب خوسف به عنوان یکی از مهمترین برنامه های نوروزی امسال مسیر گردشگران به این سمت افتاده و این دریاچه مصنوعی را به یک جاذبه طبیعی برای مسافران بدل کرده است.
بدون شک گواب خوسف این ظرفیت را دارد که به قلب تپنده گردشگری این شهر تبدیل شود با وجود چنین ظرفیت عظیمی متاسفانه تاکنون از این فرصت بی نظیر برای توسعه گردشگری شهر خوسف به درستی استفاده نشده است که انتظار می‌ رود با محقق شدن برنامه ‌ها و طرح‌ های پیش بینی شده، روزهای خوش تری در انتظار خوسف باشد.
منطقه گردشگری گواب روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف در گفت و گو با ایرنا گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه گردشگری این شهرستان آغاز شده که نتیجه این اقدامات در آمار فروش محصولات صنایع دستی، میزان گردشگران و بازدید کننده از این شهرستان تاثیر خواهد داشت.
علی صالحی افزود: در نخستین روزهای نوروز امسال استقبال بسیار خوبی از منطقه گردشگری گواب خوسف شده است.
وی بیان کرد: ایجاد بازارچه اقامتی، دریاچه طبیعی و قایق رانی در منطقه گردشگری گواب زمینه استقبال بیش از پیش مسافران را در این شهرستان فراهم کرده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف ادامه داد: در کمپ گردشگری گواب، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات کشاورزی دامی و عشایری استان در 22 غرفه و سیاه چادر عشایری نیز برپا شده است.
وی اظهار داشت: گواب خوسف سال ها بود که بر اثر خشکسالی های متوالی خشک و محل آن تبدیل به نمکزار و دفع زباله شده بود که این موضوع سبب آزار و اذیت ساکنان این منطقه می شد.
صالحی اضافه کرد: امسال به همت مسئولان و مشارکت شرکت تعاونی امور عشایری و بخش خصوصی این منطقه تبدیل به یک مکان تفریحی و محل عرضه و فروش محصولات کشاورزی و صنایع دستی استان شده و می تواند مکانی برای جذب هزاران گردشگر و درآمد زایی برای مردم منطقه باشد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 256 بنا و محوطه تاریخی در شهرستان خوسف وجود دارد که تاکنون 84 بنا ثبت شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف یادآور شد: در ایام نوروز امسال عصرها مراسم خاوران نامه خوانی در مقبره ابن حسام خوسفی ( از شاعران بزرگ ایرانی و فرزند خوسف) برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین نوروزگاه حمایتی برای کودکان و نوجوانان عشایر سطح شهرستان با همکاری نهادهای حمایتی نیز از روز گذشته سوم فروردین در شهرستان آغاز شده است.
سرمایه گذار خصوصی منطقه گردشگری گواب نیز گفت: عملیات اجرایی مجموعه گواب از دی ماه امسال آغاز شد که با حمایت فرمانداری توانستیم این منطقه را نوروز امسال برای مسافران و گردشگران مهیا کنیم.
امید الهی افزود: برای بهره برداری کامل از منطقه 1.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین سال آینده شاهد رونق این منطقه در شهرستان خواهیم بود.
وی بیان کرد: در این مجموعه 27 غرفه صنایع دستی و محصولات دامی، یک سالن 400 متری، سفره خانه، چهار سیاه چادر و رستوران سنتی، محل اسکان و اقامت آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.
سرمایه گذار خصوصی گواب اظهار داشت: تاکنون 70 درصد این مجموعه کردشگری به بهره برداری رسیده است.
به نظر می رسد امسال این مجموعه گردشگری می تواند خاطرات بسیار خوب و ماندگاری برای مسافران و گردشگران به ارمغان بیاورد.
7557 * 6054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!