همه دستگاه های خدمات رسان استان کرمانشاه آماده باش هستند


همه دستگاه های خدمات رسان استان کرمانشاه آماده باش هستند

کرمانشاه - ایرنا - به دنبال صدور اخطاریه سازمان هواشناسی به پنج استان غربی کشور در مورد بارندگی شدید و جاری شدن سیل در این استانها، تمامی دستگاه های خدمت رسان و اعضای ستاد بحران استان کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: به دنبال هشدار سازمان هواشناسی بلافاصله ستاد بحران به ریاست استاندار تشکیل و تمام تدابیر لازم برای مقابله با بحران احتمالی اندیشیده شد.
جلیل بالایی افزود: تمامی نقاط مساله دار که احتمال دارد در مسیر آبراه های رودخانه ها باشد و منجر به مسدود شدن راه های ارتباطی، ریزش کوه و سیل و آبگرفتگی شود، شناسایی و برای رفع آن دستورات لازم به شهرداری ها، فرمانداری ها، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و هلال احمر داده شده است.
وی در ادامه از لغو 48 ساعته مرخصی کارکنان تمام دستگاه های مرتبط با بحران خبر داد و اظهار داشت: تمام فرمانداران باید تا صبح امروز ستاد بحران شهرستان را تشکیل و برای رفع نقاط مساله دار تدابیر و تدارک لازم ببینند.
بالایی در ادامه به احتمال سرریز شدن آب سدهای استان در پی بارش 48 ساعت آینده اشاره کرد و گفت: دستورات لازم برای در نظر گرفتن دبی ورودی آب و مقدار آب مخازن سدها داده شده که در صورت لزوم شرکت آب منطقه ای اقدام به رها سازی آب سدها کند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه مهم ترین مساله را اسکان عشایر و چرای دام آنها در بستر و حریم رودخانه و محل سیلاب ها دانست و گفت: تمام دستورات لازم به اداره امور عشایری، بسیج عشایری و رادیو برای اطلاع رسانی به عشایر استان داده شده که انشالله مشکلی پیش نیایید.
بالایی در ادامه با اشاره به حضور گردشگران و مسافران نوروزی در استان نیز گفت: تمام دستورات لازم برای اسکان موقت و اضطرای مسافران نوروزی در مساجد، مدارس و سالن های ورزشی تمام شهرستان ها داده شده است.

** آماده باش 44پایگاه هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: تمام پایگاه های شهری و واحدها و شعب هلال احمر شهرستان ها در پی دستور ستاد بحران به حالت آماده باش کامل در آمده است.
آرش لهونی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 44 پایگاه شهری ثابت، موقت و تیم امداد دارد، افزود: تمامی تدابیر لازم اعم از امداد و نجات، اسکان و تغذیه رسانی به مصدومان و گیر افتادگان احتمالی از قبل اندیشیده شده است.

** پایگاه های میراث فرهنگی در آماده باش هستند
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از آماده باش تمام گروه ها و پایگاه های میراث فرهنگی در ورودی و خروجی شهرستان های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در پی اخطاریه هواشناسی و دستور ستاد بحران استان تمامی گروه های سازمان میراث فرهنگی برای اطلاع رسانی به گردشگران نوروزی و اخطار به آنها در مسیرهای خطرناک رودخانه و سیلاب بسیج شدند.
کیکاووس جلیلیان در ادامه از هماهنگی پایگاه های میراث فرهنگی با فرمانداران شهرستان ها برای اسکان احتمالی مسافران نوروزی در مساجد، نمازخانه ها، مدارس و سالن های ورزشی خبر داد.
سازمان هواشناسی استان کرمانشاه احتمال وزش باد شدید، باران سنگین و رعد و برق و بارش تگرگ در 48 ساعت آینده در استان کرمانشاه و استان های همجور ایلام، لرستان و خوزستان داده است که گاها بارش تا 130 میلی متر برسد.
بارش باران در استان کرمانشاه از شنبه شب آغاز شده و براساس اعلام سازمان هواشناسی تاکنون در شهرستان جوانرود 16 میلی متر و در شهرستان کرمانشاه نیز پنج میلی متر باران ثبت شده و بارش همچنان ادامه دارد.
3209/3033

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج