ارتفاع آب در «آق قلا » فروکش کرد


ارتفاع آب در «آق قلا » فروکش کرد

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که کم شدن آب سرریز خروجی از سد وُشمگیر و هدایت و تخلیه روان آبهای موجود در آق قلا به سوی شمال شهر موجب کاهش ارتفاع محسوس آب در مناطق سیل زده شد.

مجتبی جمالی امروز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب جاری شده در خیابان ها و کوچه های آق قلا که در روز های گذشته به یک و نیم متر هم رسیده بود به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
وی بیان کرد: در زمان حاضر شهرستان آق قلا و 12 روستای آن و شهرهای گُمیش تپه و سیمین شهر از توابع گُمیشان و 10 تا 15 روستای آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر روان آبها هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان افزود: با پایداری شرایط جوی نگرانی تکرار بارش و وقوع سیل در گمیشان برطرف شده و امیدواریم با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی شاهد بازگشت شرایط این شهر سیل زده به حالت عادی باشیم.
جمالی ادامه داد: با تلاش های انجام شده از 340 راه بسته شده استان گلستان 310 جاده باز و تردد در آن ها جریان یافت.
وی همچنین به بسته بودن راه های دسترسی گرگان - آق قلا و نگرانی انتقال مایحتاج ضروری مردم سیل زده اشاره کرد و گفت: راه دسترسی برای انتقال اقلام مورد نیاز مردم از سمت گرگان باز شده اما هموطنان و هم استانی ها تا حد امکان از حضور در منطقه برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک و اختلال در امدادرسانی اجتناب کرده و هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به مراکز هلال احمر تحویل دهند.
در همین رهگذر و بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، هر چند برخی معابر جنوب آق قلا از سیلاب در امان بوده اند اما همچنان تردد در بخشی از شمال، غرب، شرق و مرکز این شهر با قایق امکان پذیر است.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی از هفته گذشته بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
بخش زیادی از مناطق شمالی و غربی گلستان اعم از مزارع کشاورزی، راهها، خانه های شهری و روستایی به زیر آب رفته است.
7333/3091/2729

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید