خسارت 1000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های گلستان


خسارت 1000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های گلستان

معاون وزیر راه میزان خسارات وارده به جاده های گلستان را 1000 میلیارد ریال اعلام کرد

خسارت 1000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های گلستانخسارت 1000 میلیارد ریالی سیل به جاده‌های گلستانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از ­­سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ ​­­ عبدالهاشم حسن نیا ­که به منظور نظارت مستقیم و انجام تمهیدات برای تسریع در عملیات امداد رسانی بخش راهداری به استان گلستان سفر کرده است­ با اعلام این خبر اظهار­داشت: از تاریخ ۲۸ اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از ۱۱ کیلومتر موجب انسداد محور‌های آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود شد. در ۸ نقطه ریزش سنگ و در بیش از ۵ نقطه رانش، موجب ناامنی، کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد. همچنین بر اثر سیل، و آب بردگی در مسیر‌های فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است.

وی افزود: علاوه بر محور‌های یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و ۱۳ محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول ۵۰ کیلومترمسدود شده که در تمامی محور‌ها عوامل راهداری مشغول­ انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تصریح کرد: بررسی‌های میدانی، حاکی از آن است، ­ به ۵۰ کیلومتر از محورهای­ در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید طی ۷۲ ساعت آینده، احتمال تشدید در این محور‌ها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی­ با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محور‌ها اظهار داشت: عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری­ و ۴۲۰ نفر پرسنل­ در حال بازگشایی این محور‌ها هستند. ­ همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان‌های مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محور‌ها دارند. ­

در حال حاضر محور‌های شاهرود – آزاد شهر، آق قلا – گرگان، آق قلا – عطا آباد و بندر ترکمن سه راهی یساقی­ مسدود است­ که تیم‌های راهداری با تمام توان سعی در بازگشایی این محور‌ها را دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج