کاهش خسارت‌های سیلاب با ایجاد سدهای مخزنی


کاهش خسارت‌های سیلاب با ایجاد سدهای مخزنی

وزیر نیرو: ایجاد سد‌های مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد

کاهش خسارت‌های سیلاب با ایجاد سدهای مخزنیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان ­پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهارداشت: از وضعیتی که برای هموطنان‌مان در استان‌های گلستان و مازندران پیش آمده است، متأسف هستیم و ­امیدوارم با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و هم به رفع مشکلات مردم پرداخته شود.
وی هدف از سفر خود به استان گلستان را همراهی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد و گفت:­ جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در این استان برگزار شد و­­ گزارش مدیران شرکت‌های آب و برق را بررسی کردیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی خاص کشور و وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی گفت: کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، طبیعت این مناطق وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی شدید است. در حالیکه شکرگزار خداوند برای بارش رحمت الهی هستیم، اما باید آمادگی وقوع سیل را داشته باشیم. در حال حاضر استان‌های زیادی در معرض خطر سیل هستند.

وی با اشاره به سدسازی‌هایی که در کشور صورت گرفته گفت: ایجاد سد‌های مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد. این کار با رعایت ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و فنی در کشور ادامه خواهد داشت.
اردکانیان افزود: امیدواریم با توجه بیشتر به طبیعت سیلاب‌ها که نیازمند عبور از مسیر‌های طبیعی هستند، با هموار کردن این مسیر‌ها و حفظ پوشش گیاهی خطرات و خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها را کاهش دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا