صدور ویزای رایگان ایران و عراق از ابتدای اردیبهشت‌/ هویت دینی کشور به نحو مطلوب برای گردشگران تبیین شود‌


صدور ویزای رایگان ایران و عراق از ابتدای اردیبهشت‌/ هویت دینی کشور به نحو مطلوب برای گردشگران تبیین شود‌

گروه جامعه ــ رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به توافق ایران و عراق در خصوص زمان اجرایی شدن صدور ویزای رایگان دو کشور در پایان فروردین ماه سال 98، گفت: گردشگری مذهبی و زیارتی در ایران دیگر مانند گذشته تک‌بعدی نیست چراکه هویت دینی و ملی ما درهم تنیده است و این هویت باید به نحو مطلوبی و اثرگذار برای گردشگران داخلی و خارجی...

صدور ویزای رایگان ایران و عراق از ابتدای اردیبهشت‌/ هویت دینی کشور به نحو مطلوب برای گردشگران تبیین شود‌

علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر آخرین توافقات انجام شده بین ایران و عراق در ارتباط با صدور ویزای رایگان و تسهیل سفر‌های زیارتی زائران ایرانی و عراقی گفت: در زمان سفر وزیر گردشگری عراق به ایران که همزمان با نمایشگاه گردشگری انجام شد، باتوجه به تعداد گردشگران دو طرف که آمار بسیار بالایی هم دارد، خواهش کردیم که افزایش قیمیتی که در صدور ویزای عراق به مبلغ ۱۰ دلار داشتند را برگردانند و آن را کنترل کنند و یا اینکه دو کشور ویزا را بردارند.
وی افزود: خوشبختانه این موضوع در سفر رئیس جمهور به عراق پیگیری شد و دو کشور با این موضوع توافق کردند. البته طرف عراقی بنا به ملاحظاتی با لغو کامل ویزا موافقت نکرد، اما قرار شد دو طرف هزینه صدور ویزا را حذف کنند. این اتفاق به مبادلات اقتصادی و گردشگری و راحتی سفر زائران و گردشگران دو کشور کمک شایانی خواهد کرد. البته زمان اجرایی شدن توافق صدور ویزای رایگان ایران و عراق احتمالاً از پایان فروردین‌ماه سال ۹۸ آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه و در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر برنامه‌های این سازمان در جهت تحقق گردشگری مذهبی در کشور به ایکنا، گفت: گردشگری مذهبی و زیارتی در ایران دیگر مانند گذشته تک‌بعدی نیست و به‌نوعی این موضوع به تلفیقی از گردشگری زیارت، سیاحت و توریست‌درمانی تبدیل شده است.
مونسان تصریح کرد: هویت دینی و ملی مردم ما درهم تنیده است و این هویت باید به نحو مطلوبی و اثرگذار برای گردشگران داخلی و خارجی تبیین شود؛ البته این درحالی است که بسیاری از گردشگران خارجی با حضور در ایران و مشاهده فرهنگ، آداب، رسوم و آیین‌های ملی و مذهبی سرزمین ما بیش از پیش به کشور علاقه‌مند نشان می‌دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران