انقلاب اجتماعی؛ رهاورد نوروز است


انقلاب اجتماعی؛ رهاورد نوروز است

گروه معارف_ یک کارشناس مذهبی در خراسان‌جنوبی گفت: در عید نوروز، عنصر خانواده، محور است و در این ایام، یک بازسازی خانوادگی و بازسازی نسلی و در واقع یک انقلاب اجتماعی اتفاق می‌افتد.

انقلاب اجتماعی؛ رهاورد نوروز استحجت‌الاسلام ایمان حسنی، یک کارشناس مذهبی در خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عید نوروز، آیینی در ایران است که در واقع یک انقلاب اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در این آیین، جامعه منقلب می‌شود، افزود: در این ایام، کنش اجتماعی و تعامل اجتماعی شکل می‌گیرد.

مربی فعالیت‌های پرورشی و قرآنی دارالقرآن صاحب‌الزمان(عج) بیرجند بیان کرد: در عید نوروز، عنصر خانواده، محور است و در این ایام، یک بازسازی خانوادگی و بازسازی نسلی اتفاق می‌افتد.

حسنی ادامه داد: در ایام عید نوروز، نسل جدید با آیین‌ها آشنا می‌شود و با نزدیکان خود تعاملی برقرار می‌کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: کمتر مکانی از دنیا چنین فرصتی را دارند تا در کنار یکدیگر یک همدلی را تجربه کنند؛ بنابراین از این فرصت باید به خوبی بهره برد.

حسنی یادآور شد: قدردانی از نسل میانی و تجلیل از نسل پیر در این ایام در واقع برگشت به یک ساحت آیینی، بازگشت به خانواده و کنش مبتنی بر خانواده و یک نوع بازبینی نظام اجتماعی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: در نوروز فرصتی استثنایی برای مردم اتفاق می‌افتد که خود را مورد بازشناسی قرار دهند که چه کسی هستند؟ چه کرده‌اند و چه باید بکنند؟.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!