چک لیست یک سفرِ بیست


چک لیست یک سفرِ بیست

حتما برای همه ی ما اتفاق افتاده است که بعد از رسیدن به مقصد مسافرت خود از جاگذاشتن یک سری از وسائل ناراحت بوده ایم. پس این گزارش را بخوانید تا چیزی را جا نگذارید.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

سنت سفر رفتن در ایام تعطیلات نوروز فصل جدایی ناپذیر این ایام پر از شادی و تفریح است. تعداد مسافرت های طولانی مدت با خودرو شخصی، اتوبوس، قطار یا هواپیما به خارج یا داخل کشور عزیزمان هر ساله در ایام نوروز رکورد میشکند.

برای یک مسافرت مطمئن و راحت علاوه بر انتخاب وسیله ای که با آن سفر میکنید و البته انتخاب یک مقصد دلخواه، ابزار و وسایلی که همراه خود میبرید موضوعیت دارد. حتما برای همه ی ما اتفاق افتاده است که بعد از رسیدن به مقصد مسافرت خود از جاگذاشتن یک سری از وسائل ناراحت بوده ایم.

پس این گزارش را بخوانید تا چیزی را جا نگذارید.

چک لیست یک سفر بی دغدغه

حتما می دانید که سفر و مسافرت کردن به وسایل خاصی نیاز دارد و البته نوع وسایلی که باید همراه خود داشته باشید با مقصدتان ارتباط مستقیمی دارند. با هر وسیله ای که به سفر بروید در هر صورت باید یک سری از وسایل را همراه خود داشته باشید. اگر به تازگی برنامه یک سفر را با خانواده تان چیده اید، حتما به دنبال لیست کاملی از وسایل ضروری سفر هستید. پس ابتدا مقصدتات را تعیین کنید و براساس آب و هوای جایی که قصد سفر به آن جا را دارید، وسایل را جمع اوری کنید.

کوله پشتی / کیف

همیشه سعی کنید که در سفر یک کوله پشتی بزرگ همراه خود داشته باشید. کوله پشتی‌ها جادار بوده و حملشان نیز نسبت به چمدان‌ها راحت‌تر است. اگر از جمله افرادی هستید که نمی‌توانید بدون لپ تاپ سفر کنید، سعی کنید کوله پشتی تهیه کنید که جای لپ تاپ داشته باشد. اگر علاقه‌مند به عکاسی در سفر هستید و برای این کار از دوربین مخصوص استفاده می‌کنید، برای دوربین خود نیز یک کیف مخصوص داشته باشید؛ و تمامی وسایل مربوط به دوربین را در این کیف مخصوص قرار دهید. یک کیف کمری نیز برای قرار دادن پول، کارت‌های اعتباری و سایر مدارک ضروری است. یک کیف پول نیز برای در دسترس بودن مقداری پول نقد می‌تواند مفید باشد.

تجهیزات الکترونیکی

تجهیزات الکترونیکی که در سفر همراهتان خواهند بود، بستگی به شخصیت شما نوع سفرتان دارد. اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، دوربین حرفه‌ای به همراه وسایل مربوطه‌اش و یک کارت حافظه اضافی را فراموش نکنید. اگر در سفر لپ تاپتان بایستی همراهتان باشد، شارژر، هدفون، موس و در صورت نیاز هارد اکسترنال را از یاد نبرید. در مورد گوشی نیز شارژر و هندزفری خود را فراموش نکنید. همین طور در صورت امکان، برای وسایل الکترونیکی خود باتری اضافی به همراه داشته باشید. در سفرهای امروزی به همراه داشتن یک پاور بانک نیز ضروری است. در مورد پریز برق نیز حتما یک مبدل همه کاره پریز همراه خود داشته باشید. در این صورت کشور مقصدتان هر کجا که باشد، نگران استاندارد پریز‌های آن کشور نخواهید بود. داشتن یک چراغ قوه کوچک نیز توصیه می‌شود.

لباس

در مورد لباس هر شخصی باید با توجه به نیازهای خود لباس‌های مورد نظرش را بردارد. همین طور در انتخاب لباس عواملی مثل آب و هوا فرهنگ شهر مقصد و هدف شما از سفر نیز تاثیر دارند و بایستی در نظر گرفته شوند. ولی معمولا توصیه می‌شود که در صورت امکان چند دست از لباس‌هایتان را همراهتان داشته باشید. بهتر است لباس زیر و جوراب‌هایی که انتخاب می‌کنید نخی باشند تا راحت‌تر بوده و زودتر خشک شوند. همین طور یک دست لباس بسیار سبک، خنک و راحت برای خواب همراه داشته باشید. کفش‌های سبک مخصوص تابستان نیز ضروری است. اگر که اهل ورزش و پیاده‌روی و یا کوهنوردی هستید، کفش‌های مخصوص ورزش را از یاد نبرید. لباس شنای مخصوص خود و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. اگر کودکتان نیز در سفر همراه شماست، لوازم مخصوص وی و لباس‌های مخصوصش را فراموش نکنید. همچنین سعی کنید آدرس محل اقامت و شماره تماس خود را در لباس کودکتان قرار دهید.

لوازم بهداشتی

لوازم شخصی مانند مسواک، خمیردندان، نخ دندان، اسپری، کرم ضد آفتاب، ناخن‌گیر، قرص آنتی اسید و ریش تراش بهتر است که همراهتان باشند. ولی این وسایل معمولا به راحتی در هر کشوری یافت می‌شوند و نیازی نیست که حتما این وسایل را همراه خود ببرید. اگر که قرص و یا داروهای خاصی مصرف می کنید، حتما همراه خود داشته باشید و فراموششان نکنید. در صورت امکان قرص‌های ضد تهوع، داروی ضد اسهال و چسب زخم نیز همراه خود داشته باشید. چند صابون کوچک برای استحمام یا شستن دست‌ها همراه دستمال‌های کوچک تهیه کنید. البته در هتل شامپو وجود دارد اما این موارد را محض احتیاط همراه داشته باشید. بسته به مقصد سفرتان، می‌توانید ماده ضد نیش حشرات نیز با خود بردارید. بهتر است بسته کوچکی از کمک‌های اولیه همراه خود داشته باشید.

مدارک مهم

مطمئن شوید که پاسپورتتان حداقل تا شش ماه آینده اعتبار دارد.

کپی پاسپورت؛ محض احتیاط و برای مواقع ضروری بهتر است که یک کپی از پاسپورت خود داشته باشید.

کارت شناسایی؛ یک کارت شناسایی معتبر همراه خود داشته باشید.

کارت اعتباری؛ کارت اعتباری برای برداشت پول از خودپردازها، و یا خرید از فروشگاه‌ها به همراه داشته باشید.

پول نقد؛ مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

بلیط؛ بلیط قطار و یا هواپیما را نیز فراموش نکنید.

سایر وسایل ضروری

اگر که اهل مطالعه هستید، کتاب مورد علاقه‌تان را با خود ببرید. چنان چه قصد رفتن به منزل اقوامتان را دارید، حتما یک سوغاتی کوچک برای احترام خریداری کنید. چند کیسه پلاستیکی در اندازه‌های مختلف برای مواقع ضروری نیز بردارید. به نظر شما چه وسایل دیگری برای سفر ضروری هستند؟


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی