زندگی نامه شهید رحیم قاسمی


زندگی نامه شهید رحیم قاسمی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید رحیم قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید رحیم قاسمیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهیدرحیم قاسمی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:شهید رحیم قاسمی به سال ۱۳۲۵ در روستای بالدرلو از توابع شهرستان ارومیه به دنیا آمد و در کلبه محقر روستایی در دامان پدر و مادری مؤمن و مذهبی بزرگ شد،اما در سن ۹ سالگی اختلافات خانوادگی بین والدینش جدایی افکند و او از آن زمان، زندگی پر درد و رنجی را سپری کرد بطوریکه از اوایل نوجوانی (سیزده سالگی) به کار و کارگری پرداخت.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به عنوان پاسدار کمیته انقلاب در خدمت انقلاب قرار گرفت و به عنوان عضوی فعال و موثر مشغول به کار شد. در سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد که ثمره آن، سه فرزند بود.

او روحیه ایثارگری و شهادت طلبی عالی داشت و هدف از پیوستن خود به انقلاب را لبیک گفتن به امام (ره) تلقی می‎کرد.

بنا به تکلیف الهی و دینی بارها در جبهه‎های مختلف نبرد حق علیه باطل شرکت کرد و در راه حفظ و اعتلای جمهوری اسلامی و حراست از مرزهای میهن اسلامی تلاش و مجاهدت کرد و عاقبت در تاریخ ۱۳۶۱/۲/۳ در منطقه عملیاتی سومار بر اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن، به کاروان شهیدان انقلاب ملحق و به دیدار حق تعالی شتافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...