نفت گران‌تر می‌شود


نفت گران‌تر می‌شود

بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش بینی کرد تحریم‌های ترامپ و کاهش عرضه اوپک، قیمت‌های نفت را بالاتر می‌برد.

نفت گران‌تر می‌شود

مورگان استنلی پیش بینی کرد کاهش عرضه اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بازار نفت را دچار کمبود عرضه خواهد کرد و قیمت نفت را در ماه‌های آینده بالاتر می‌برد.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش از این اعلام کرده بود قیمت نفت احتمالاً کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد، اما اکنون انتظار دارد قیمت نفت در سه ماهه سوم امسال به ۷۵ دلار صعود کند.

تحلیلگران مورگان استنلی پس از کنفرانس اخیر سراویک که از سوی HIS Markit در هیوستون برگزار شد، نظرشان را تغییر دادند و اکنون متقاعد شده‌اند که اوپک مصمم بوده و قادر است مازاد عرضه را از بازار حذف کند.

مارتین رتس و ایمی سرجنت، تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی تحقیقاتی نوشتند: گفتگو با مقامات متعدد اوپک باعث شد به این نتیجه برسیم که قیمت نفت برنت در محدوده ۶۰ دلار در هر بشکه مطلوب این گروه نیست و انتظار داریم اوپک به کاهش تولید ادامه دهد و یا حتی در نشست آینده خود، آن را برای حمایت از عوامل عرضه و تقاضای بازار، تشدید کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اوپک و متحدانش تولید خود را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند. این گروه نشست آوریل خود را که قرار بود طی آن به بازنگری توافق کاهش تولید بپردازد لغو و اعلام کرد به کاهش تولید خود تا نشست ژوئن ادامه می‌دهد.

اعضای این گروه بر این باورند که مازاد عرضه تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت؛ بنابراین دیدار آوریل غیرضروری است.

مورگان استنلی همچنین انتظار دارد اختلالات تولید ونزوئلا پس از خاموشی‌های گسترده اخیر در این کشور و تحریم‌های آمریکا علیه شرکت PDVSA تسریع شود. این بانک به برآورد شرکت خدمات انرژی شلومبرگر در کنفرانس سراویک اشاره کرد که انتظار دارد تولید نفت ونزوئلا در ماه میلادی جاری حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کند.

این بانک آمریکایی پیش‌بینی کرد معافیت‌ها از تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران برای چین، هند، ترکیه، ژاپن و کره جنوبی تمدید شود.

در بخش عرضه، مورگان استنلی از این واهمه دارد که مصرف نفت در سال ۲۰۱۹ به میزان چشمگیری افت کند که مشابه نقطه نظر بانک آمریکایی گلدمن ساکس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر