پور حسین: سال 98 باید سال تعامل با قدرت‌های جهانی باشد


پور حسین: سال 98 باید سال تعامل با قدرت‌های جهانی باشد

یک نماینده مستقل مجلس گفت: حضور گسترده ملت شریف ایران در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رغم همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی مهم ترین اتفاق سیاسی سال 1397 و نشان دهنده حماسه مردم ایران است.

شکور پورحسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دشمن همه سعی و تلاش خود را برای کاهش میزان حضور مردم در این راهپیمایی کرده بود، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان اجتماعی و سیاسی با توجه به میزان نارضایتی های مردم از اتفاقات کشور، احتمال نمی‌دادند که چنین جمعیتی برای حضور در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیایند.

وی افزود: سلسله اتفاقات سیاسی و اقتصادی ناخوشایندی نیز در این سال اتفاق افتاد که موجب نوسانات در بازار و افزایش قیمت اقلام مورد استفاده مردم شد. تورم، بیکاری، رکود، نوسانات ارزی و گرانی‌ها بدترین اتفاقات در این سال برای مردم بوده است و البته این اتفاقات از چند سال پیش شروع شده بود و در سال ۱۳۹۷ به اوج خود رسید.

نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تصمیم گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لوایح چهارگانه کنوانسیون مبارزه با پولشویی، خاطر نشان کرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیشتر از هر کس دیگری نسبت به مصالح کشور آگاه هستند و امیدواریم در سال ۹۸ بهترین تصمیم را درباره FATF و لوایح مربوط به آن بگیرند.

پورحسین ادامه داد: بی شک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره CFT تصمیمی خواهد گرفت که به نفع نظام و ملت باشد.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی نظام و دولت مسئله ای مهم است که باید برای آن در سطوح عالی نظام تصمیم گیری شود و یکی از مسائل مهم جمهوری اسلامی در حال حاضر سیاست خارجی آن است. با توجه به تحریم ها و فشار های اقتصادی ایالات متحده که بی شک دور جدید آن در سال آینده تاثیرات ناگواری در اقتصاد ایران دارد، لازم است تا سیاست های خارجی مناسبی اتخاذ شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتباطات گسترده با کشورهای قدرتمند اقتصادی جهان و توسعه روابط با همسایگان یکی از سیاست‌هایی است که می تواند تاثیرات ناگوار تحریم های اقتصادی ایالات متحده را کاهش دهد. باید توجه کنیم که آمریکا تنها قدرت جهان نیست و می توانیم با قدرت های اقتصادی دیگر جهانی تعامل داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا