اعتراف ترامپ به پایان خلافت داعش


اعتراف ترامپ به پایان خلافت داعش

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش در سال‌های گذشته از داعش حمایت کرده در بیانیه‌ای ضمن اعلام پایان خلافت این گروه تروریستی تلاش کرد شکست این گروه را به نفع آمریکا مصادره کند.

اعتراف ترامپ به پایان خلافت داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هیل، دونالد ترامپ, رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای به سقوط آخرین پایگاه داعش در سوریه واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: بسیار خرسندم که اعلام کنم در کنار شرکایمان در ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش, از جمله نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای دمکراتیک سوری, آمریکا موفق شد آخرین سرزمین تحت تصرف داعش را در سوریه و عراق, یعنی تمام سرزمین های خلیفه گری را آزاد کند.

در این بیانیه ترامپ همچنین گفته است که با وجود پیروزی, دولت وی همچنان در برابر تهدیدهای مرتبط با بازماندگان این گروه هوشیار خواهد بود و از جوانان خواست متوجه عواقب تقویت گروه های داعشی باشند.

ترامپ گفته است از دست رفتن سرزمین های داعش نشانی دیگر از روایت نادرست آنهاست که تلاش می کند سابقه توحش خود از جمله اعدام های بی رحمانه, سوء استفاده از کودکان, آزار جنسی زنان و کشتار زنان و کودکان را توجیه کند. به همه جوانانی که تبلیغات داعش در اینترنت را باور کرده اند باید گفت اگر به این گروه ملحق شوید جان خود را از دست می دهید. به جای آن به فکر داشتن زندگی خوب برای خود باشید.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه آورده است ما با تشکیل گروه ضد تروریستی جهانی, مادامی که سرانجام آخرین عامل این گروه را شکست نداده باشیم, هوشیاری خود را حفظ خواهیم کرد. آمریکا در هر جا و هر زمان که لازم باشد از منافع خود دفاع می کند. ما به همکاری با شرکا و متحدانمان برای سرکوب نهایی تروریست های افراط گرای اسلامی ادامه خواهیم داد.

در حالی که کاخ سفید روز جمعه اعلام کرده بود داعش همه سرزمین‌های تحت تسلط خود را از دست داده است, نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا تا روز شنبه, به صورت رسمی پیروزی خود را اعلام نکردند.

به گزارش نیویورک تایمز, کینو گابریل, سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوری گفته است این لحظه نه فقط برای ما بلکه برای همه دنیا لحظه ای بزرگ به شمار می آید. نمی توانیم بگوییم کار داعش تمام شده است ولی می توان گفت کار آنها در اعزام زمینی نیروی های نظامی تمام شده است. با این حال تهدید داعش در سراسر دنیا وجود دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک روش ساده برای حفظ ارزش دارایی در زمان بحران