به گزارش افکارنیوز،

ابراهیم غفاری با اشاره به وقوع سیل در شهرستان‌های استان (آق‌قلا، گنبد و گمیشان) اظهار کرد: از ابتدای وقوع این حادثه بخشنامه‌ای از سوی بهزیستی استان به روسای بهزیستی شهرستان‌های تابعه و به خصوص ادارات بهزیستی 3 شهرستان آق قلا، گند و گمیشان مبنی بر کمک‌رسانی ابلاغ شد.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و البته بازدیدهایی که به صورت میدانی از 3 شهرستان اشاره شده صورت گفته است، هیچ خسارتی به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و مراکز نگهداری کودکان و حتی کمپ‌های اعتیاد ترک اعتیاد وارد نشده است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: طی بازدیدهای صورت گرفته تنها به چند مرکز غیردولتی در شهرستان آق‌قلا خسارتی وارد شده است که البته میزان خسارت نیز بسیار جدی نیست.

غفاری در پاسخ به این پرسش که آیا در سیل اخیر خسارتی نیز به خانه‌های مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان گلستان وارد شده است یا خیر گفت: البته الان نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد و باید پس از فروکش کردن سیل و فرآیند امدادرسانی در این زمینه اطلاعات لازم اعلام شود.

وی در ارتباط با امدادرسانی سازمان بهزیستی استان گلستان به مددجویان خود در 3 شهرستان آق قلا، گنبد و گمیشان، تصریح کرد: از روز گذشته اکیپ‌هایی برای خدمترسانی به مددجویان پیش‌بینی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان گلستان ادامه داد: یکی از اقداماتی که در شهرستان آق قلا انجام شده است انتقال نوزادان و کودکانی که در مرکز نگهداری می‌شدند به گرگان بوده که در این زمینه این کودکان به مرکزی در گرگان منتقل شده‌اند.

غفاری همچنین در ارتباط با بازسازی خانه‌های مددجویان سیل زده در 3 شهرستان اشاره شده گفت: قطعا پس از فروکش کردن سیل و اعلام آمار دقیق خسارت، سازمان بهزیستی گلستان فرآیند بازسازی خانه‌های این افراد را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی در ارتباط با فرآیند کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان شهرستان‌های گنبد، آق قلا و گمیشان تصریح کرد: هموطنان می‌توانند از طریق شماره‌حساب‌های سازمان بهزیستی و همچنین ادارات بهزیستی شهرستان‌ها مذکور، کمک‌های خود را به سیل زدگان اهدا کنند.