پمپئو فقط یک صدا در حمایت از حزب الله در لبنان شنید


پمپئو فقط یک صدا در حمایت از حزب الله در لبنان شنید

بیروت - ایرنا- ' حسن قبلان ' عضو دفتر سیاسی جنبش أمل لبنان تاکید کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا در سفر به لبنان، فقط یک صدا از مسوولان این کشور شنید و آن حمایت از جنبش حزب الله لبنان بود.

قبلان شنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود، نبیه بری رئیس مجلس و میشل عون رئیس جمهوری لبنان به پمپئو گفته اند که حزب الله یک حزب لبنانی است که در پارلمان و دولت حضور دارد و یک بخش اساسی از ملت این کشور را نمایندگی می کند و یکی از نیروهای اساسی مقاومت است.
شاگرد امام موسی صدر و عضو ارشد جنبش امل تاکید کرد: تفاهم بیشتر در ارتباط با دیدگاه های مشترک مقابل خواسته ها و دخالت های امریکا در ارتباط با جنبش حزب الله امکان پشت سر گذاشتن پیامدهای سفر وزیر خارجه آمریکا را به لبنان بیشتر خواهد کرد.
قبلان تصریح کرد: این دستاوردها و این تفاهم ها در لبنان جلوی ایجاد تنش از سوی هر یک از جریان های سیاسی را بر اساس خواسته ها و توجیه های نیز آمریکا خواهد گرفت.
وی افزود: حتی سعد حریری نخست وزیر لبنان هم نمی تواند بر اساس خواسته های آمریکا پیش برود چون او موازنه های داخلی این کشور را می شناسد و این موازنه های داخلی موجب ثبات لبنان شده اند.
عضو دفتر سیاسی جنبش أمل لبنان تاکید کرد: حریری نیز نصیحت های بری و عون را خواهد شنید و او پیچیدگی های لبنان را می شناسد و بر اساس این پیچیدگی ها، تفاهم هایی به وجود آمده که به موجب آن دولت لبنان تشکیل و به طور کلی تفاهم های سیاسی کنونی به وجود آمد.
وی ادامه داد: این سفر تاکنون پایان نیافته و پمپئو هنوز در لبنان است و پیامدهای این سفر در روزهای آینده روشن خواهد شد.
قبلان با تاکید بر این که آمریکایی ها توانایی حمایت از هم پیمانان خود را ندارند و نمی توانند شرایط آنها را برآورده کنند، افزود: انتظار برای روشن شدن مواضع جریان های مختلف سیاسی در روزهای آینده می تواند پیامدهای این سفر را بیشتر روشن کند.
وی گفت که جنبش امل قبل از دیدار بری با وزیر خارجه امریکا با صدور بیانیه ای ضمن حمله به سیاست های آمریکا در منطقه اعتراف دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به حاکمیت رژیم اسرائیل بر بلندی های اشغالی جولان را به شدت محکوم کرد.
سفر وزیر خارجه امریکا به لبنان با هدف ایجاد تفرقه در بین جریان ها و گروه های سیاسی لبنان و حزب الله به دلیل مواضع واحد و یکسان مقام های مختلف لبنان با شکست مواجه شده است.
اکنون کارشناسان سیاسی در لبنان معتقدند با توجه به موضع گیری مقام های عالی این کشور در برابر خواسته ها و دخالت های پمپئو و تفاهم موجود بین آنها برای تشکیل دولت، امریکا نخواهد توانست وحدت گروه های لبنانی را با هدف تامین منافع و سیاست های رژیم صهیونیستی برهم بزند و پمپئو با دست خالی مجبور به ترک بیروت است.
شبد*1436*9122

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)