جابه‌جایی 137 هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان‌غربی/ ثبت 2 میلیون و 348 هزار تردد نوروزی در این استان


جابه‌جایی 137 هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی آذربایجان‌غربی/ ثبت 2 میلیون و 348 هزار تردد نوروزی در این استان

با اعلام ثبت 2 میلیون و 348 هزار تردد نوروزی در آذربایجان‌غربی، محور ارومیه به سلماس پر ترددترین محور استان بوده است ضمن اینکه 137 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در این خصوص گفت: در پنج روز نخست طرح نوروزی ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است که محور ارومیه به سلماس بیشترین میزان ترددها را به خود اختصاص داده و محور ارومیه - مهاباد در رده بعدی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به رشد ۶۰درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی پلدشت در پنج روز نخست اجرای طرح نوروزی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل گفت: بیش از ۶۳ هزار نفر از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند که پایانه مرزی بازرگان با نزدیک به ۳۲ هزار تردد در رتبه یک و پایانه های مرزی تمرچین و سرو نیز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
وی ادامه داد: تردد از پایانه مرزی پلدشت نیز در نوروز سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و این پایانه مرزی با تردد نزدیک به ۹۵۰۰ مسافر رشد ۶۰ درصدی را در این ارتباط شاهد بوده است.

جاده ارومیه سلماس پر ترافیک ترین محور استان در ایام نوروزی

فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با اشاره به جابجایی ۱۳۷ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از آغاز طرح نوروزی تاکنون در استان، اظهار داشت: از ۲۵اسفند ماه ۹۶ تا اول فروردین ماه سالجاری ۱۳۷ هزار مسافر جابجا شده اند که از این تعداد نزدیک به ۵۳۰۰ مسافر درون استانی بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع مسافر جابجا شده نزدیک به ۴۹۰۰ نفر نیز مسافران ورودی به استان و مابقی خروجی را شامل می شود.
این مقام مسول اضافه کرد: بیش از ۳۵۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل جاده ای مسافرفعالیت دارند که ۴۲۰۰ نفر راننده نیز خدمت رسانی به مسافران را عهده دار شدند.

46

کد خبر 1243401

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)