برف و باران از یک‌شنبه مهمان آذربایجان‌شرقی است


برف و باران از یک‌شنبه مهمان آذربایجان‌شرقی است

اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه شماره یک جوی در سال جدید، ضمن هشدار نسبت به تغییرات آب و هوایی، اعلام کرد: از فردا چهارم فروردین ماه برف و باران سراسر منطقه را در بر می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در این اطلاعیه آمده است: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ و فعالیت سامانه بارشی فعال شامل باران و برف از چهارم تا هفتم ماه جاری به استان است که موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا' شدید، بارش باران و برف، مه و کاهش دما خواهد شد.

هواشناسی استان اضافه کرده است: با توجه به کاهش دما، وزش باد و بارش برف در جاده های مواصلاتی به ویژه گردنه های کوهستانی، به صورت زود گذر احتمال وقوع کولاک برف، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نخواهد بود.

اداره هواشناسی آذربایجان شرقی همچنین از احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نواحی کوهستانی طی روزهای آینده خبر داده و متذکر شده است: اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به عمل آید.

براساس این گزارش، هم اکنون جلفا با ۱۱ درجه سانتی گراد گرم ترین و بستان آباد با ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان شرقی است.

دمای کنونی تبریز ۸ درجه سانتی گراد است.

46

کد خبر 1243417

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد