هشدار مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آب‌گرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب


هشدار مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آب‌گرفتگی معابر و احتمال وقوع سیلاب

مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ورود سامانه بارشی جدید به استان، به مسافران نوروزی هشدار داد.

"وحید محمدی‌تبار" در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا بر گزارش‌های دریافتی و با توجه به تعطیلات نوروز و مسافرت‌ها در جاده‌های مواصلاتی استان، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و هشت شهرستان ضمن فعال‌سازی واحدهای کشیک شبانه‌روزی، اقدامات و تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش و اخطاریه هواشناسی، بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه (۴ فروردین) تا بامداد چهارشنبه (۷ فروردین) به جو استان بوده که به تدریج سبب بارش متناوب باران، در مناطق مستعد بارش برف (پاره‌ای از مناطق سردسیری و ارتفاعات مناطق گرمسیری)، تگرگ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنا بر این گزارش، اختلال و لغزندگی در ترددهای جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.

محمدی‌تبار با اشاره به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان و اطلاعیه‌های سازمان مدیریت بحران کشور، تصریح کرد: اوج فعالیت این سیستم روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (پنجم و ششم فروردین ۱۳۹۸) است که احتمال آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد: هم استانی‌های عزیز و مسافران و گردشگران ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها، تدابیر لازم را اتخاذ و حتی‌الامکان از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا