بیش از 7 میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری کشور بازدید کردند


بیش از 7 میلیون مسافر از جاذبه‌های گردشگری کشور بازدید کردند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 7 میلیون و 400 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند 97 تاکنون از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشور بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «ولی تیموری» در مراسم آغاز به کار نوروزگاه مشهد با بیان اینکه 7 میلیون و 400 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند ماه 97 تاکنون از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشور بازدید کرده‌اند، گفت: در همین مدت، 7 میلیون نفر شب - اقامت هم در کشور گزارش شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت آب و هوایی، شرایط پراکندگی مسافران نوروزی متفاوت است و از سوی دیگر در روزهای اول نوروز مردم دوست دارند در خانه خود بمانند.

وی بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های رخ داده و گذر از آب و هوای زمستانی پیش‌بینی می شود که اوج سفرهای نوروزی در کشور طی روزهای آینده رقم بخورد.

تیموری با بیان اینکه گردشگری ابزاری برای رونق تولید است، افزود: گردشگری حوزه کسب و کارهای کوچک است که می‌توان در آن با هزینه و سرمایه‌ای کم اشتغال ایجاد کرد و از این منظر می‌تواند ابزاری برای رونق تولید ملی باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: توسعه گردشگری تقاضا برای تولید را تحریک کرده، چراکه هر یک گردشگر به شکل مستقیم و غیرمستقیم 11 شغل ایجاد می‌کند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...