خودارضایی باعث واریکوسل شده؟


خودارضایی باعث واریکوسل شده؟

چند وقت پیش برای معاینه سربازی به پزشک مراجعه کردم و با معاینه بیضه های من گفت شما گرید 1 یا 3 دارید ولی در حدی نیست که معاف شوید.

پرسش: من 23 سال دارم و حدود 7-8 سال هست که دچار عادت بد خودارضایی شده ام. چند وقت پیش برای معاینه سربازی به پزشک مراجعه کردم و با معاینه بیضه های من گفت شما گرید 1 یا 3 دارید ولی در حدی نیست که معاف شوید
حالا می خواهم بدانم ایا خودارضایی باعث شده که من مبتلا به گرید شوم
ایا در بچه دار شدن همسرم مشکل ایجاد می شود
قرص یا دارویی برای رفع آن هست.

پاسخ: واریکوسل(واریس بیضه) چند درجه (گرید) دارد. در درجات بالا(3-4) باعث اختلال در تولید اسپرم و عقیمی می شود. که باید حتما درمان جراحی انجام شود. درجات خفیف تحت نظر متخصص اورولوژی باید باشید.
خودارضایی علاوه بر مشکلات جسمی مانند آسیب دستگاه تناسلی، ضعف بینایی،ضعف جسمانی و کوفتگی، رنگ پریدگی، کبودی اطراف چشم، خستگی و بی حالی مفرط، خواب آلودگی زیاد، سستی و بی رمقی، لرزش اعضای بدن، ضعف حافظه، همچنین فرد دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود
از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات سالم، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

در صورت عدم بهبودی و ناتوانی در ترک این عمل می توان به روانپزشک جهت درمانهای اختصاصی مراجعه کرد. بهترین درمانها رفتار درمانی و یا رواندرمانی است. در بعضی حالات از داروهای روانپزشکی مانند ستالوپرام نیز می توان استفاده کردو البته اثر روشهای قبلی را نخواهد داشت.داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین یا کلومیپرامین یا سرترالین و همچنین داروهایی مثل فیناستراید نیز شهوت را کاهش می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس