درمان ناباروری با ژل رویال، نحوه مصرف


درمان ناباروری با ژل رویال، نحوه مصرف

ژله رویال یک ماده غلیظ سفید مایل به زرد روشن است که از یک جفت غدد مغزی زنبوران کارگر در سنین 6 الی 12 روزه ترشح می شود.

ژل رویال چیست؟
ژله رویال یک ماده غلیظ سفید مایل به زرد روشن است که از یک جفت غدد مغزی زنبوران کارگر در سنین 6 الی 12 روزه ترشح می شود. زنبوران کارگر که دوران دگردیسی و تکامل آنها 21 روز طول می کشد فقط سه روز اول مراحل رشد از این غذای مخصوص استفاده می کنند. پس از آن غذای اصلی آنها را گَرده گل و عسل تشکیل می دهد. عمر مفید آنها 40 الی 60 روز بوده و به علت مصرف نکردن دائم از ژله رویال، تخمدانشان به تکامل نرسیده و قادر به تخم ریزی دائم و منظم نمی باشند.این ژله‌ ، ماده‌ دارویی ارزشمندی است که در درمان بسیاری از ناتوانی‌ها و امراض از جمله کاهش چربی خون، تنظیم هورمون‌‌ها، کمک به باروری و تسریع در بهبود ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان، ‌رفع بی‌اشتهایی، رماتیسم‌ و افسردگی‌ مؤثر‌ است‌. همچنین‌ ترکیب‌ژله‌ رویال در کرم‌‌های آرایشی باعث‌ می‌شود‌ از پیری پوست‌ جلوگیری و بر طراوت و شادابی آن‌ افزوده‌ شود‌.‌ در‌ بازار‌ جهانی‌ ژله‌ رویال‌ را‌ به‌صورت پماد، قرص، کپسول یا مخلوط با عسل عرضه‌ می‌ کنند‌.

مواد تشکیل دهنده ژله رویال: 56 درصد آب، 12 درصد پروتئین، 5 درصد چربی، 12 درصد مواد احیاء کننده، 8درصد خاکستر و مابقی آن مواد ناشناخته بوده و یک منبع غذایی عالی برای انسان محسوب می شود. اطباء متفق القولند که ژله رویال به علت داشتن ویتامین، هورمون و املاح معدنی برای انسان بسیار مفید است و ثابت شده است بوسیله ژله رویال می توان امراض عصبی، نارسایی قلبی را درمان و سلولهای سرطانی را کنترل و یا از بین برد. توجه داشته باشید در خوردن آن نباید افراط نمود.ژله رویال سرشار از ویتامین B12 و هورمونهای آمیزشی است. مصرف آن در انسان موجب تحریکات جنسی تقویت تخمدان و تقویت اسپرم و درمان نازایی می شود. 20 میلی گرم ژله رویال و یک لیوان شیر گاو، صبح و شبها قبل از خواب به مدت یک ماه برای درمان ناباروری مفید است.اندازه مصرف ژله رویال بستگی به وزن افراد دارد. معمولاً 1 گرم برای وزن 100 کیلو به صورت روزانه توصیه می شود.

گاماگلوبین موجود در ژله رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت هاست.ژله رویال از نظر اسید پانتوتنیک (ویتامین B12) بسیار غنی بود و این ماده یکی از اصلی ترین عوامل در واکنشهای بیولوژیکی و شیمیایی درون سلولی است، این اسید در سلولها نقش فرماندهی را بر عهده دارد.دیگر استفاده اصلی ژله رویال در مصارف آرایشی است.کرِمهایی که با ژله رویال مخلوط می گردند، اثر فوق العاده ای روی پوست می گذارند.
سایر خواص درمانی آن عبارتند از:
محرک عمومی بدن، تنظیم کننده متابولیسم، پیشگیری کننده از تمام بیماریهای عفونی، تقویت کننده عمومی بدن، ضد کم خونی، تنظیم کننده فشار خون، نیروزا و طراوت بخش، تقویت کننده قوای جنسی بوده و از تکثیر سلولهای سرطانی جلوگیری می نماید.

طریقه مصرف:
1- ژله رویال خالص 2- مخلوط با عسل (1 الی 6 گرم ژله رویال در 125 گرم عسل به تناسب سن افراد) 3- مخلوط با عسل و گرده گل 4- مخلوط با شیر و یا در دیگر مایعات 5- مخلوط با سایر مکمل های غذایی.

پیشنهاد مقدار و مدت مصرف:
الف) کودکان بیش از دو سال 20 الی 30 میلی گرم قبل از صبحانه ب) بزرگسالان 50 الی 100 میلی گرم در سه وعده قبل از غذا

بهترین شکل توصیه شده مصرف ژله رویال:
دو دوره درمانی 20 روزه، با فاصله شش ماه پس از مصرف دوره اول، هر دوره درمان 2 ظرف 125 گرمی عسل حاوی 6 گرم ژله رویال در هر ظرف هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری زیر زبان قرار داده تا همراه بزاق دهان مخلوط و جذب گردد، مصرف هر ظرف محتوی عسل و ژله رویال باید یک هفته و نیم طول بکشد.
توجه: برای کودکان از مقادیر کمتری (1 الی 2 گرم) در 125 گرم عسل استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند