بلومبرگ: مدیر مالی هواوی در هنگام بازداشت سه دستگاه اپلی به همراه داشته است!


بلومبرگ: مدیر مالی هواوی در هنگام بازداشت سه دستگاه اپلی به همراه داشته است!

بلومبرگ امروز در گزارشی جنجالی اعلام کرد که خانم Wanzhou Meng، که دختر بنیانگذار شرکت هواوی و همچنین مدیر مالی این شرکت محسوب می‌شود یکی از طرفدارن پر و پا قرص محصولات اپل است.

بلومبرگ امروز در گزارشی جنجالی اعلام کرد که خانم Wanzhou Meng، که دختر بنیانگذار شرکت هواوی و همچنین مدیر مالی این شرکت محسوب می‌شود یکی از طرفدارن پر و پا قرص محصولات اپل است.

چندی پیش بود که Wanzhou Meng، مدیر مالی شرکت هواوی به اتهام کلاهبرداری مالی و دور زدن تحریم‌ها برای ایجاد یک کانال تجاری به کشور ایران، بازداشت شد و ممکن است با اثبات این اتهامات به ده‌ها سال حبس محکوم شود. اگرچه وی در حال حاضر با قید وثیقه در آزادی به سر می‌برد اما اتهامات او سبب شده است که در طی ماه‌های اخیر مشکلات تجاری متعددی برای شرکت هواوی ایجاد شود. اکنون اطلاعات دیگری در دسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد انتشار خبرهای بد برای او و هواوی هنوز قرار نیست به پایان برسد. صبح امروز گزارشی از سوی بلومبرگ منتشر شد که نشان می‌دهد خانم Wanzhou Meng در هنگام بازداشت در کشور کانادا، یک گوشی آیفون، یک تبلت آی‌پد و همچنین یک لپ‌تاپ مک بوک را به همراه داشته است.

به گزارش این خبرگزاری، در گزارشی که از سوی دادگاه در مورد پرونده مدیر مالی هواوی نوشته شده، آمده است که وی در هنگام بازداشت در کشور کانادا، یک گوشی آیفون 7 پلاس، یک تبلت آی‌پد پرو و همچنین یک لپ‌تاپ MacBook Air را به همراه داشته که در پس از بازداشت توسط پلیس کانادا ضبط شده است. در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده که تنها دستگاهی که او از میان محصولات هواوی در اختیار داشته یک گوشی Mate 20 RS Porsche Edition بوده است که آن نیز در هنگام بازداشت به دادگاه تحویل داده شده است.

براساس اطلاعات موجود در این گزارش، وکلای خانم Meng از پلیس درخواست کرده‌اند که یک کپی از اطلاعات موجود در این دستگاه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

اطلاعات موجود در این گزارش از این جهت عجیب به نظر می‌رسد که شرکت هواوی که خانم Meng، مدیریت مالی آن را برعهده دارد خود محصولات قابل توجهی در حوزه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ های قابل حمل تولید می‌کند و این دستگاه‌ها به خوبی قادر با رقابت با محصولات مشابه اپل هستند. از سوی دیگر هواوی تاکنون بارها و بارها اعلام کرده است که محصولات تولید شده توسط او از دستگاه‌های اپلی کیفیت و قابلیت‌های بسیار بهتری دارند. اما دستگیری دختر بنیان‌گذار این کشور با سه محصول اپل در رده‌های گوناگون نشان می‌دهد که شاید برخلاف بخش اعظمی از کاربران، مدیران این شرکت به این شعارها اعتقاد زیادی ندارند.

طبق انتظار، انتشار جزییات مربوط به این گزارش سر و صدای زیادی در توئیتر به پا کرده است. گروهی از کاربران اعلام کرده‌اند که استفاده از این دستگاه‌ها به دلیل دست‌یابی به امنیت بهتر بوده، چرا که وی به احتمال فراوان اطلاعات مهمی را به همراه داشته است. گروهی دیگر نیز معتقدند که استفاده از دستگاه‌های اپل به دلیل مطالعه و بررسی آن‌ها بوه است. عقیده‌ای که احتمال درست بودن آن بسیار کم به نظر می‌رسد چرا که هم گوشی آیفون 7 پلاس و هم لپ‌تاپ های مک‌بوک ایر از آنچه هواوی در سال 2019 در پی تولید آن است فاصله زیادی دارند.

دستگیری مدیر مالی هواوی در حالی که سه دستگاه مختلف از محصولات اپل را در اختیار داشته، بخش دیگری از سلسله خبرهای بدی است که در طی ماه‌های اخیر در مورد این شرکت چینی رونمایی می‌شود. هواوی چندی قبل اعلام کرد که بخشی از کارمندان خود که تبریک فرارسیدن سال نو را توسط یکی از گوشی‌های آیفون توئیت کرده بودند جریمه کرده و حتی آن‌ها را به درجه‌های پایین‌تر تنزل داده است. این شرکت همچنین در آن زمان اعلام کرد که "این اقدامات به برند هواوی آسیب وارد کرده است."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی