معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب


معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب

معما‌های بازی Unravel 2 معمولا وابسته به فیزیک هستند و خوشبختانه بازی از این نظر به شکلی است که همه‌چیز، طبق محاسبات بازیکن پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی unravel 2 یک بازی دو نفره است که کاربر می تواند آن را به صورت تک نفره نیز بازی کند. یک بازی که بر پایه دو شخصیت پی ریزی شده است و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به معرفی آن بپردازد.

معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب

بررسی بازی unravel ۲

هر فردی که نسخه اول بازی Unravel را تجربه کرده باشد، می‌دانید که در این بازی یک شخصیت کاموایی قرمز رنگ را کنترل می‌کنیم و معما‌های بازی هم با توجه به همین ماهیت کاموایی شخصیت حل می‌شوند.

در نسخه دوم، مجددا با این شخصیت که یارنی نام دارد همراه می‌شویم، اما این وسط، یک تفاوت بزرگ هم در بازی وجود دارد؛ یارنی دیگر تنها شخصیت حاضر در بازی نیست و این بار، یک یارنی آبی رنگ هم او را همراهی می‌کند.

دانلود کنید: پرطرفدارترین بازی ماشین‌سواری رکوردی در گوشی های هوشمند

در واقع، هسته اصلی گیم‌پلی بازی Unravel ۲ بر پایه همکاری این دو شخصیت پی‌ریزی شده است و این مساله، تفاوت اصلی نسخه دوم Unravel با قسمت قبلی است.

همچنین به لطف حضور دو شخصیت، بازی از حالت Co-Op هم پشتیبانی می‌کند که در آن، هر یک از بازیکنان کنترل یکی از این شخصیت‌ها را بر عهده می‌گیرد و دو بازیکن با همکاری هم مراحل را پشت سر می‌گذارند.

گیم‌پلی بازی را می‌توان نکته‌ی اصلی بازی برای لذت بردن از آن دانست.

معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب

بازی unravel ۲ از همان اول یک نکته را مشخص می‌کند؛ که این یک بازی دو نفره است. البته، این به این معنی نیست که شما نمی‌توانید به طور تک نفره بازی کنید، بلکه ممکن است با وجود تلاش سازندگان، ترازوی تعادل بازی کمی به سمت دو نفره بودن بیشتر خم شود.

زمانی که شما دومین یارنی را پیدا می‌کنید، بازی از شما می‌خواهد تک نفره و یا دو نفره بودن بازی را مشخص کنید که در صورت انتخاب اول، دومین یارنی نخ‌هایش را با شما ترکیب خواهد کرد و هر کجا شما رفتید، با شما خواهد امد و در مواقع نیاز، از شما جدا خواهد شد.

دانلود کنید: Ice Age World 1.5 ؛ بازی کژوال عصر یخبندان

هر یارنی، می‌تواند از دیوار‌ها بالا رود، مانند یک گیره برای یارنی دیگر عمل کند تا او بتواند از نخ آویزان شود و یا با اتصال نخ‌هایش بین دو گره، یک ترامپولین درست کند و یا با استفاده از نخ‌هایش بین دو گره تاب بخورد.

اکثر معما‌های بازی حول همکاری بین دو یارنی می‌چرخد. وقتی که بازی به صورت دو نفره تجربه شود، که البته جوهره‌ی اصلی لذت بازی نیز در همین است، که تکلیف معلوم است، اما هنگامی که بازی به صورت تک نفره تجربه می‌شود، بازی با یک کلید ساده به شما اجازه می‌دهد بین کاراکتر‌هایتان سوییچ کنید و وقتی یکی را کنترل می‌کنید، دیگری ثابت در جای می‌ایستد و تکان نمی‌خورد.

معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب

سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا جای ممکن بازی را برای حالت تک نفره نیز لذت‌بخش کنند و تا حد زیادی در این کار نیز موفق بوده‌اند، اما مشکلی که وجود دارد این است که خود معما‌ها برای حل شدن به صورت دو نفره ساخته شده‌اند و به همین دلیل، تجربه‌ی این بازی به صورت دو نفره حتما بیشتر توصیه می‌شود.

شما برای پیشروی در مراحل بازی باید معما‌ها را حل کنید که هر کدام از قبلی سخت‌تر است. از معما‌های آسان اول بازی که فقط برای آشنایی شما با کنترل‌هاست، تا معما‌های سختی که حداقل برای مدتی وقت شمارا خواهند گرفت، همه و همه به زیبایی کار شده‌اند.

دانلود کنید: 6.1.1 FIFA Mobile Soccer ؛ لذت بازی با کیفیت fifa در گوشی هوشمند شما

هر کدام به اندازه‌ی کافی سختی در خود جای داده‌اند و برای حل هر کدام باید به مقدار کافی فکر شود. هیچ‌وقت در بازی احساس ناعدالتی در معما‌ها به من دست نداد و هر بار، با فکر کردن، می‌توانستم معما‌ها را پشت سر بگذارم. این نکته‌ی مهمی برای یک بازی معمایی است.

این که سختی معماهایش به قدری نباشد که گیمر را زده کند، اما در عین حال به قدری چالش برانگیز باشد که بتوان مدتی نشست و بر روی معماهایش فکر کرد.

معرفی بازی Unravel 2؛ یک بازی پرمعما و جذاب

تعدادی مراحل اضافه نیز به عنوان مراحل چالشی در اختیار شما قرار می‌گیرند و با اتمام هر کدام، می‌توانید یک رنگ جدید برای یارنی خود باز کنید که البته لذت بخش است و این کار ارزش تکرار بازی را حداقل به عنوان یک یارنی جدید همراه با رنگی تازه بالا میبرد.

بازی Unravel ۲ همچنین از بعد فنی هم شرایط خیلی خوبی دارد.

دانلود کنید: Soccer Stars 3.8.1 ؛ بازی ستاره‌های فوتبال

درست است که اجرای روان یک بازی مثل Unravel ۲ که بسیاری از افکت‌های گرافیکی سنگینی ندارد یک امتیاز مثبت نیست، ولی باز هم دلیل نمی‌شود که اشاره‌ای به آن نکنیم. مخصوصا یک چیز در مورد Unravel ۲ عالی است و آن هم طبیعی بودن فیزیکی بازی است.

معما‌های بازی Unravel ۲ معمولا وابسته به فیزیک هستند و خوشبختانه بازی از این نظر به شکلی است که همه‌چیز، طبق محاسبات بازیکن پیش می‌رود و شاهد صحنه‌های اعصاب‌خردکنی نیستیم که به دلیل عجیب و غریب بودن فیزیک بازی، نتوانیم معما‌ها را به شکلی که در نظر داریم حل کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان