سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین


سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین

سعید ضروری به دلیل معلولیت بر روی ویلچر می‌نشیند، اما این مشکل نتوانسته او را از دست یافتن به آرزوهایش نا امید کند. «عبور از محدودیت‌ها و برداشتن موانع یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی است که می‌توان انجام داد. وی تلاش کرده‌ نشان دهد توان و اراده انسان‌ها می‌تواند بر هر محدودیتی غلبه کند رفتن به سفر‌های سخت و دشوار و ماجراجویی از اوج آسمان تا اعماق...

معلولیت محدودیت نیست. شاید این جمله انقدر تکرار شده باشد که شبیه کلیشه‌های هر روزه چندان دیگر بر مخاطب تاثیرگذار نباشد. اما هستند کسانی که واقعا فراتر از کلیشه‌های روزمره مرز‌های ناممکن‌ها را درنوردیده باشند. سعید ضروری یکی از این افراد است. کسی که اگر نتواند بر روی پاهایش راه برود با داشتن اراده‌ی پولادین پرواز را هم تجربه کرده است.

سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین

سعید ضروری به دلیل معلولیت بر روی ویلچر می‌نشیند، اما این مشکل نتوانسته او را از دست یافتن به آرزوهایش نا امید کند.

همان طور که در سایتش هم نوشته است او رویاهایش را زندگی می‌کند: «عبور از محدودیت‌ها و برداشتن موانع یکی از لذت‌بخش‌ترین کار‌هایی است که می‌توان انجام داد. برای من که تلاش کرده‌ام نشان دهم توان و اراده انسان‌ها می‌تواند بر هر محدودیتی غلبه کند رفتن به سفر‌های سخت و دشوار و ماجراجویی از اوج آسمان تا اعماق دریا و زمین تا به امروز مؤید همین موضوع بوده است. من همواره نشان داده‌ام سفر و طبیعت‌گردی بیشتر از آن‌که توان جسمی بخواهد به نیروی اراده نیاز دارد. سفر با پای پیاده همیشه یکی از جذاب‌ترین نوع سفر برای من بوده است. وقتی ویلچر برقی جای پا‌ها را بگیرد باید از آن برای خلق چیز‌هایی که دوست می‌داشتم به بهترین شکل استفاده می‌کردم. همیشه پیمایش‌های من شامل سفر‌های درون‌شهری یا پیمایش‌های زیر ۱۰ کیلومتر بوده است. تصمیمم را گرفتم که با ویلچر خودم و با استفاده از باتری‌های یدک که در وسیله‌ی چرخ‌دار که به ویلچرم متصل می‌شد سفری رویایی را شروع کنم.»

سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین

از اوج آسمان تا اعماق دریا و زمین با وجود معلولیت ماجراجویی و سفر می‌کنم. یک تشنه زندگی و آدرنالین

سعید در دهه سوم زندگی خود و روزنامه نگار است، کارشناسی ارشد زبان انگلیسی دارد و سالیان سال است که به دلیل حضور یک بیماری مادرزادی در بدنش عضلاتش درحال تحلیل رفتن هستند. دیستروفی عضلانی نام بیماری اوست. بیماری مادرزادی که عضلات ارادی را در بدن ضعیف می‌کند، اما هیچ یک از این‌ها باعث نشده اهداف بزرگ سعید به اهدافی کوچک یا دم دستی و اراده و سخت کوشی او به ضعف و گوشه گیری تبدیل شود. او می‌گوید: «بیماری ام از دوران کودکی با من بوده است، ولی به صورت تدریجی پیشرفت کرده است. مثلا تا قبل از دوران راهنمایی می‌توانستم راه بروم، اما در دوران راهنمایی و دبیرستان برای راه رفتن از عصا استفاده می‌کردم و در بدو ورد به دانشگاه از ویلچر استفاده کردم». او می‌گوید: «از همان دوران نوجوانی میل به کشف چیز‌های جدید در من وجود داشت و این میل را با خریدن یک میکروسکوپ و کار کردن با آن در آزمایشگاه کوچکم در اتاق خود برطرف می‌کردم، اما بعد از گرفتن مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی و راه انداختن یک وب سایت آموزش زبان مجازی به نام وافل استقلال مالی پیدا کردم و بعد از تهیه یک ویلچر برقی به سوی کشف، هیجان و ماجراجویی رفتم»

سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین ماجراجوی‌های ضروری:

غواصی. پرواز با پاراگلایدر. پرواز با جایرو کوپتر. پرواز با کایت موتوردار. رفتینگ (قایقرانی در آب‌های خروشان). سوئینگ (اونگ بزرگ). طبیعت گردی و کوهنوردی. کول اسکی. اسکی مخصوص معلولین. سقوط آزاد از هواپیما. کوهپیمایی. سقوط آزاد از هلیکوپتر. عبور از جنوب تا شمال ریگ جن و کویر ایران ه. پیمایش مسیر چابهار تا گواتر با ویلچر

غواصی سعید ضروری
طی کردن مسیر جنگلی
عبور سعی ضروری از کویر
چتربازی سعید ضروری
آرزوهای بلند
ماهیگیری سعید ضروری
پرواز با پالاگرایدل
پیمایش 100 کیلیومتری
پرش با قهرمان سقوط ازاد جهان
.slide_vertical_padding
سعید ضروری، تشنه زندگی و آدرنالین سعید ضروری به کجا‌ها سفر کرده است؟

به جزیره قشم، کیش و دریاچه آهنک فیروزکوه (غواصی). تهران، قشم، سنگر، زیباکنار، کیاشهر، پارک ملی بوجاق، انزلی (پرواز با پاراگلایدر). کیش، تهران (پرواز با جایرو کوپتر). زیباکنار، تهران (پرواز با کایت موتوردار). سفید رود گیلان (رفتینگ) برای اولین بار در ایران. دره هملون – شمیرانات (سوئینگ) سقوط از ارتفاع ۸۰ متری با طناب. روستای شیرکوه تا منطقه لارنه در مسیر قله درفک- گیلان (طبیعت گردی و کوهنوردی با قاطر!). (کول اسکی!) قله شمشک. زیبا کنار – گیلان (سقوط آزاد از هواپیما) از ارتفاع ۴۰۰۰ متری. طبس (عبور از دره کال جنی). کوهپیمایی مسیر دریاچه نئور به سوباتان (با استفاده از کوله پشتی مخصوص). مسیر خلخال به اسالم (کوه پیمایی). سقوط آزاد همراه با دیوید لودویک جونیر (قهرمان سقوط آزاد دنیا در سال ۲۰۱۷). زیباکنار (سقوط آزاد از هلیکوپتر MI۱۷). ریگ جن و کویر ایران (عبور از جنوب تا شمال). پیمایش مسیر چابهار تا گواتر با ویلچر (۱۰۰ کیلومتر در طی ۵ روز)

صفحه اینستاگرام سعید ضروری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟