نخست وزیر عراق عازم مصر شد


نخست وزیر عراق عازم مصر شد

نخست وزیر عراق امروز شنبه بغداد را به مقصد قاهره ترک کرد تا با رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن نشست سه‌جانبه برگزار کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق امروز شنبه عازم مصر شد.

پایگاه خبری «المعلومه» گزارش داد که هدف عبدالمهدی از سفر به قاهره، برگزاری نشست سه‌جانبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عبدالله دوم» پادشاه اردن است.

عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از اینکه نتوانسته است به خاطر غرق شدن کشتی مسافربری در موصل، سفر خود به مصر را به تعویق بیاندازد از مردم عراق معذرت‌خواهی کرد.

وی در این بیانیه به تعهد خود مبنی بر عدم خروج از عراق تا زمان پایان اقدامات لازم برای اجرای برنامه دولتی، تأکید کرد که این برنامه تصویب و اقدامات مربوط بدان انجام شده است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، سفر کاری مهم به مصر که چند بار السیسی برای آن دعوت کرد، چندین بار به تعویق افتاد، ولی از دو ماه پیش، برای فرهم‌سازی مقدمات آن تلاش می‌شود.

عبدالمهدی تأکید کرد که این سفر برای دیدار دوجانبه با رئیس جمهور مصر نیست، بلکه برای برگزاری نشست سه‌جانبه به همراه پادشاه اردن است.

وی این سفر را کاری اعلام و تأکید کرد که به سود عراق و ملت این کشور است و به خاطر دشواری به تعویق انداختن مجدد، به این سفر رفته است.

در همین ارتباط، یک منبع در نخست وزیری عراق اخیرا به پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر گفت که هدف سفر عبدالمهدی به مصر، افزایش همکاری بین بغداد و قاهره و بررسی راههای همکاری در چند زمینه از جمله مبارزه با تروریسم است.

«علاء موسی» فرستاده ویژه السیسی و سفیر قاهره در بغداد، فوریه گذشته به دیدار عبدالمهدی رفت و دعوت رسمی از نخست وزیر عراق توسط رئیس جمهور مصر را اعلام کرد.

در جریان دیدار موسی با عبدالمهدی، روابط مصر و عراق و راههای گسترش آن بررسی و تحولات منطقه و مسائل مشترک المنافع بحث شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج