پاسخ مقامات لبنانی به گزافه گویی پمپئو علیه حزب الله


پاسخ مقامات لبنانی به گزافه گویی پمپئو علیه حزب الله

پمپئو طی این سفر با رایا الحسن وزیر کشور لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، مقامات لبنانی همپیمان با حزب الله که امروز وزیر خارجه آمریکا را در بیروت به حضور پذیرفتند یکی پس از دیگری به گزافه گویی های او درباره جنبش مقاومت پاسخ گفتند و خواب و خیال هایی که در این سفر برای لبنان دیده بود را پنبه کردند.

بر اساس بیانیه‌ای منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی مجلس لبنان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر خود به کشورهای خاورمیانه پس از کویت و اسرائیل امروز وارد بیروت، پایتخت لبنان شده است.

پایگاه خبری لبنانی «النشره» در این باره گزارش داد که پمپئو طی این سفر با رایا الحسن وزیر کشور لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر همین اساس، در دیدار بری و پمپئو علاوه بر تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، مشکلات مرزی میان لبنان و اسرائیل و مسایل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس مجلس لبنان در دیدار خود با وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به حفاظت از ثبات لبنان، بر لزوم حل اختلافات مرز‌های دریایی بین اسرائیل و لبنان نیز تاکید کرد.

پاسخ مقامات لبنانی به گزافه گویی پمپئو علیه حزب الله

رئیس پارلمان لبنان در دیدار روز جمعه خود با وزیر امور خارجه آمریکا از تاثیر منفی تحریم‌های حزب‌الله لبنان، بر این کشور و لبنانی‌ها گفت.
رئیس مجلس لبنان به پمپئو توضیح داده که حزب‌الله لبنان یکی از احزاب رسمیت یافته درون مجلس و دولت لبنان است و به همین خاطر مقاومت نظامی آن در برابر اسرائیل نیز نتیجه تداوم اشغال مناطقی از لبنان از سوی اسرائیل است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این باره اظهار داشت که کشورش در راستای تلاش‌های خود با سازمان ملل مایل به حمایت از حل مشکلات دریایی میان این دو کشور است.

پمپئو پس از دیدار‌های مذکور از سوی سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان در کاخ دولتی به حضور پذیرفته شد. در این دیدار علاوه بر روابط دو جانبه، مسایل منطقه‌ای نیز مورد بحث قرار گرفته است.

پاسخ مقامات لبنانی به گزافه گویی پمپئو علیه حزب الله

بر اساس این گزارش، الحریری همچنین به افتخار پامپئو ضیافت ناهار تدارک دید. نکته قابل توجه در این دیدار غیبت جبران باسیل وزیر خارجه لبنان بود که نشان دهنده نارضایتی باسیل از سیاست های مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی لبنان است. باسیل عضو جریان ملی آزاد یکی از مهمترین متحدان مسیحی حزب الله است.

شبکه المیادین منیز گزارش داد که میشل عون رئیس جمهور لبنان در دیدار با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حفظ وحدت ملی و آشتی ملی در لبنان برای ما اولویت دارد.
عون افزود: حزب الله یک حزب لبنانی و برخاسته از پایگاه مردمی است و یکی از بخش های اصلی کشور به شمار می رود. زمینه سازی ها برای بازگشت آوارگان سوری به مناطق امن در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت.

پاسخ مقامات لبنانی به گزافه گویی پمپئو علیه حزب الله

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز در پایان دیدار با همتای آمریکایی خود در ساختمان وزارت خارجه لبنان در نشست خبری مشترک گفت: در دیدار با پمپئو تأکید کردیم حزب الله یک حزب لبنانی است نه یک حزب تروریستی و تروریستی خواندن این حزب، تنها دیدگاه همان کشوری است که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. لبنان همچنان کشوری متنوع باقی خواهد ماند و هیچ چیز نمی تواند تغییری در ماهیت آن ایجاد کند.

باسیل افزود: برای پمپئو میزان تهدیدات پرونده آوارگان را برای اوضاع لبنان شرح دادم. پرونده آوارگان هیچ ارتباطی به برادری بین ملت ها ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا