به گزارش فارس، به دنبال شدت گرفتن درخواست‌های فعالان سیاسی لیبرال در آمریکا از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور برای شرکت نکردن در نشست سالیانه «آیپک»، هشتن تن از نامزدهای دموکرات که در بین آنها افراد نام آشنایی از قبیل سناتور «برنی سندرز» هم دیده می‌شود، اعلام کردند که در این نشست شرکت نمی‌کنند.

«کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل» مشهور به «آیپک»، یکی از قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا است. این سازمان هر ساله نشستی سالیانه برگزار می‌کند و قرار است نشست سال ۲۰۱۹ آنها ۲۴ تا ۲۶ مارس(۴ تا ۶ فروردین) برگزار شود.

بنا بر گزارش «هیل»، دموکرات‌هایی که در تلاش برای پیروزی در رقابت‌های درون حزبی برای تعیین به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا هستند، در حال دوری کردن از نشست هفته آینده آیپک هستند.

طبق این گزارش، تا عصر روز پنجشنبه (به وقت واشنگتن) دستیاران حداقل هشت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا به «هیل» یا دیگر رسانه‌ها خبر دادند که این نامزدها در نشست آیپک شرکت نمی‌کنند.

طبق گزارش هیل، چهار سناتور آمریکایی به نام‌های «برنی سندرز»، «کامالا هریس»، «کریستن گیلیبرند» و «الیزابت وارن» به همراه «بتو اورارکه»، «پت بوتیگیگ»، «جی اینسلی» و «جولیان کاسترو» که همگی رسما نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اندف در نشست آیپک شرکت نمی‌کنند.

در روزهای اخیر برخی گروه‌ها و فعالان لیبرال سیاسی در آمریکا از نامزدهای دموکرات خواسته بودند در نشست امسال آیپک شرکت نکنند.

علیرغم عدم حضور این نامزدهای دموکرات، قرار است «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور امریکا، مایک پامپئو وزیر خارجه، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکران سنا و «نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نشست آیپک حاضر شوند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم که قرار به واشنگتن سفر و با ترامپ دیدار کند، در نشست آیپک شرکت و سخنرانی می‌کند.