کارت گرافیک جدید GTX 1650 برای اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟


کارت گرافیک جدید GTX 1650 برای اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟

صبح امروز نتایج یک بنچمارک از بازی Final Fantasy XV منتشر شد که این بار قدرت کارت گرافیک جدید GeForce GTX 1650 در اجرای یکی از جدیدترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

صبح امروز نتایج یک بنچمارک از بازی Final Fantasy XV منتشر شد که این بار قدرت کارت گرافیک جدید GeForce GTX 1650 در اجرای یکی از جدیدترین بازی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

چندی قبل اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد انویدیا این روزها مشغول تولید یک کارت گرافیک جدید در سری GTX 16 خود است و قصد دارد پس از عرضه دو کارت گرافیک میان رده GTX 1660 Ti و GTX 1660 در این سری، به سراغ یک کارت گرافیک پایین رده با نام GeForce GTX 1650 برود. این اطلاعات همچنین نشان می‌داد که این کارت گرافیک جدید قرار است به عنوان یک محصول جایگزین برای دو کارت GTX 1050 و GTX 105 Ti روانه بازارهای جهانی شود.

اگرچه تا به امروز اطلاعات بیشتری در مورد قدرت و میزان عملکرد این کارت‌ گرافیک در دسترس قرار نگرفته بود، اما صبح امروز نتایج یک بنچمارک از بازی Final Fantasy XV منتشر شد که به خوبی نشان می‌دهد باید منتظر مشاهده چه عملکردی از آن باشیم. هنوز مشخص نشده است که این بنچمارک بر روی چه دستگاهی به ثبت رسیده است، اما براساس اطلاعات موجود، این نتایج، نرخ فریم بدست آمده از اجرای این بازی در وضوح 2560 در 1440 پیکسلی و در تنظیمات گرافیکی Lite Quality را به نمایش می‌گذارد.

کارت گرافیک جدید GTX 1650 برای اجرای بازی‌ها چقدر قدرت دارد؟

همانطور که تصویر بالا نیز نشان می‌دهد، کارت گرافیک GTX 1650 عملکردی بسیار شبیه به کارت گرافیک GTX 1050 Ti دارد. این بنچمارک همچنین تایید می‌کند که میزان تفاوت عملکرد میان این دو کارت گرافیک به زحمت به یک درصد می‌رسد. با وجود این، نمی‌توان با اطمینان زیادی در مورد نتایج بدست آمده از این بنچمارک صحبت کرد. چرا که ممکن است این نتایج از یک دستگاه قابل حمل که دارای نسخه موبایلی از کارت گرافیک GTX 1650 است بدست آمده باشد. این موضوع سبب می‌شود که این امتیاز بدست آمده از آنچه که در نسخه دسکتاپ از این کارت گرافیک قابل مشاهده خواهد بود به مقدار قابل توجهی کمتر باشد. علاوه بر این، ممکن است که انویدیا هنوز مراحل تولید و آماده سازی این کارت گرافیک را به پایان نرسانده باشد و این نتایج تنها مربوط به نسخه اولیه از این کارت گرافیک باشد. ممکن است انویدیا در طی روزهای آینده بهینه‌سازی های جدیدی بر روی این کارت گرافیک پیاده سازی کند تا همراه با یک درایور جدید، عملکرد بسیار بهتری را از آن شاهد باشیم.

گفته می‌شود کارت گرافیک GTX 1650، در قیاس با دو کارت GTX 1660 و GTX 1660 Ti، از یک هسته گرافیکی متفاوت بهره خواهد برد. این دو کارت گرافیک از هسته Turing TU116 برخوردار هستند که شرکت TSMC، آن را با استفاده از فناوری لیتوگرافی 12 نانومتری خود به تولید رسانده است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که TSMC مشغول آماده سازی یک هسته گرافیکی جدید با عنوان TU117 است که قرار است برای اولین بار در کارت گرافیک GTX 1650 به کار گرفته شود. براساس اطلاعات موجود، این کارت گرافیک دارای هسته‌های پردازشی RT و Tensor نیست و به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که عملکرد مناسبی در هنگام استفاده از دو فناوری Ray Tracing و هوش مصنوعی داشته باشد.

جدیدترین اطلاعات در دسترس همچنین نشان می‌دهند که کارت گرافیک GTX 1650 دارای 896 هسته CUDA است و از سرعت پایه 1485 مگاهرتز بهره خواهد برد. این سرعت همچنین می‌تواند در حالت Boost به 1600 مگاهرتز برسد. همچنین حضور 4 گیگابایت حافظه اختصاصی با سرعت 2000 مگاهرتز در این کارت گرافیک قطعی به نظر می‌رسد. هنوز مشخص نیست که تراشه‌های حافظه استفاده شده در این کارت گرافیک از چه رده‌ای خواهند بود اما حضور حافظه‌های GDDR5 در این کارت گرافیک بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود که کارت گرافیک GTX 1650 قرار است تا اواخر ماه مارس و یا نهایتاً تا تاریخ 30 آوریل روانه بازارهای جهانی شوند. انتظار می‌رود این کارت گرافیک در هنگام عرضه قیمتی در حدود 179 دلار داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...