انتقاد به تامین نیروی انسانی در مدارس استعداد‌های درخشان


انتقاد به تامین نیروی انسانی در مدارس استعداد‌های درخشان

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان از تامین نیرو در مدارس سمپاد خواستار نگاه ویژه برای تامین نیرو در این مدارس شد.

انتقاد به تامین نیروی انسانی در مدارس استعداد‌های درخشان
به گزارش فانوس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره توجه به تأمین نیروی انسانی و معلم در مدارس سمپاد با اشاره به چالش‌های این حوزه اظهار کرد: باید نظام سمپاد به یک نظام استاندارد متقن تبدیل شود تا در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اغلب معلمان سمپادی مدال‌آوران المپیادی هستند و چگونه این افراد جدا از علم لازم فن معلمی کسب کرده‌اند، گفت: یکی از انتقادات ما هم به کارگیری همین افراد است و افرادی که قصد تدریس در سمپاد را دارند باید چارچوب مشخصی برای فعالیت داشته باشند که این موضوع در سایه ایجاد نظامی استاندارد محقق می‌شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با تاکید بر اینکه معلمان مدارس سمپاد باید استاندارد‌های لازم برای تدریس را گذرانده باشند، تصریح کرد: این اتفاق اکنون رخ نمی‌دهد چرا که مدارس با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و نمی‌توانیم آن‌ها را از این کار منع کنیم، چون مدرسه هم در این شرایط چاره‌ای ندارد.

مهاجرانی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا در حوزه نیروی انسانی مدارس سمپاد اقدامات قابل توجهی داشته باشیم و نگاه ویژه به تأمین منابع انسانی این مدارس شود، در واقع قصد داریم تا به استعداد‌های درخشان ویژه‌تر توجه شود.

وی اظهار کرد: در شرایط فعلی نگاه به مدارس استعداد‌های درخشان همانند مدارس عادی است، اما باید در نگاه ویژه برنامه‌های متمایزی نسبت به سایر مدارس برای استعداد‌های درخشان در نظر بگیریم و اجازه دهیم این مدارس با چارت خودشان پیش روند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان درباره سرانه دانش‌آموزی مدارس سمپاد یادآوری کرد: در برخی مدارس استعداد‌های درخشان سعی کردیم تا سرانه دانش‌آموزی را پایین‌تر از مدارس عادی نگهداریم، اما در برخی مدارس دیگر هم چنین شرایطی وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم