آیا در تحویل خودروهای سایپا ژن‌های خوب تاثیرگذار هستند؟


تحویل خودروهای داخلی در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به یک مشکل و معضل بزرگ تبدیل شده است که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت پیش روی این شرکت‌ها کماکان باید با این وضعیت بسازیم ولی چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ چرا باید بخش قابل توجهی از محصولات سایپا به عده‌ای خاص تحویل داده شود؟ به گزارش چرخان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی که نماینده مردم محلات و دلیجان...

تحویل خودروهای داخلی در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا به یک مشکل و معضل بزرگ تبدیل شده است که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت پیش روی این شرکت‌ها کماکان باید با این وضعیت بسازیم ولی چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ چرا باید بخش قابل توجهی از محصولات سایپا به عده‌ای خاص تحویل داده شود؟

به گزارش چرخان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی که نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی است در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مدیران مجموعه سایپا صراحتا اذعان دارند که بخشی از خودروهای تولیدی خود را به یک عده خاص تحویل می‌دهند که مشخص نیست چرا باید این اتفاق رخ دهد و چگونه می‌توان این موضوع را تعیین تکلیف کرد! در ادامه مصاحبه ایشان با یکی از خبرگزاری‌های کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم که نکات جالبی را در خود جای داده است.

آیا در تحویل خودروهای سایپا ژن‌های خوب تاثیرگذار هستند؟سلیمی در این مصاحبه گفت: خودروسازان در حال حاضر افزایش قیمت خوبی را گرفته‌اند و خودروهایشان را گران‌تر می‌فروشند و درآمد بالایی دارند ولی بدهی خود را با قطعه سازان تسویه نمی‌کنند و به همین دلیل باعث بیچارگی مردم شده‌اند و حتی بعضی از مردم با این وضعیت خودروسازان عملا به خاک سیاه نشسته‌اند! مردم دائما این سوالات را از نمایندگان مجلس می‌پرسند که چرا خودروسازان در وعده‌هایشان تخلف می‌کنند و به تعهداتشان پایبند نیستند؟

وی در ادامه افزود: این نگرانی در بین نمایندگان مجلس نیز به وضوح دیده می‌شود و وجود دارد چرا که سود اصلی را عده‌ای خاص کسب می‌کنند و مردم دچار مشکل شده‌اند. ما دوماه پیش بازدیدی از گروه سایپا داشتیم که طبق اذعان مدیران این شرکت چیزی بالغ بر ۶۰ درصد از خودروهای تولیدی این شرکت به عده‌ای خاص تحویل داده می‌شوند! البته منظور این نیست که تعمدی در کار است ولی چرا باید سازوکار به گونه‌ای باشد که عملا خودروها به یک عده خاص برسد؟

آیا در تحویل خودروهای سایپا ژن‌های خوب تاثیرگذار هستند؟وی در ادامه با اشاره به سود بادآورده‌ای که به جیب دلالان می‌رود، گفت: سود اصلی فعلی به جیب دلالان و سودجویان می‌رود و نفعی از افزایش قیمت‌ها به مردم نمی‌رسد و حتی آنها به خاک سیاه نشسته‌اند. چرا خودروسازانی که ماه‌ها قبل پول خود را دریافت کرده‌اند برای تحویل خودرو اقدامی نمی‌کنند؟ خودروسازان در حال حاضر نیز اقدام به پیش فروش محصولاتشان می‌کنند ولی بازهم مردم را اسیر خود خواهند کرد و وزارت صنعت نیز ناتوان از مدیریت درست اوضاع است.

سلیمی در پاسخ به سوالی پیرامون راهکارهای عملیاتی برای خروج از وضعیت فعلی، گفت: در ابتدا باید وزیر صنعت دست دلالان و سودجویان را از این وزارت‌خانه و خودروسازان قطع نماید. دومین اقدام موثر در این زمینه مدیریت حداکثری بر خودروسازان است که هر چه سریعتر نسبت به تحویل خودروهای پیش فروش شده اقدام نمایند. وقتی خودروسازان پول خود را قبل از تحویل دریافت می‌کنند و حتی در قبال یک روز دیرکرد، درخواست جریمه می‌کنند، آیا واقعا جریمه‌ای به مردم بابت تاخیرهایی که داشتند پرداخت می‌کنند؟

آیا در تحویل خودروهای سایپا ژن‌های خوب تاثیرگذار هستند؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

آیا در تحویل خودروهای سایپا ژن‌های خوب تاثیرگذار هستند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟