آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟


آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

چند روز قبل با نامزدم رابطه مقعدی و تماس دو آلت داشتیم، هنوز پریود نشدم. امکان حاملگی هست؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من باید ششم آذر پریود می شدم. دقیقا نمیدونم ولی چند روز قبلش با نامزدم رابطه ی مقعدی داشتم و تماس دو آلت هم داشتیم. هنوز پریود نشدم. زعفرون و گل گاو زبونم خوردم. بازم نشدم. یعنی امکان حاملگی هست؟ لطفا زودتر جواب بدید. نگرانم.

پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی:
دوست عزیز، شما اگر دخول نداشته اید و ترشحات مایع منی از جلو نریخته است غیرممکن است. در هر حال تنها راه برای اطمینان از بارداری آزمایش است.
آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟
مهمترین مطالب در این باره
رابطه مقعدی چیست؟
رابطه مقعدی نام نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. اساساً ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛ بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین رابطه جنسی مقعدی کاملاً رابطه‌ای غیر طبیعی است.
رابطه مقعدی یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی (STD) بسیار مؤثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و... و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. زیرا در این روش احتمال زخم شدن و امکان انتقال خون آلوده بین زن و مرد بالا می‌رود.

احتمال بارداری از پشت چقدر است؟
توجه داشته باشید مقاربت از مقعد و داشتن رابطه جنسی از پشت به صورتی که در بالا اشاره گردید و حتی ریختن مایع منی داخل آن و انتهای روده‌ها ارتباطی با باردار شدن نداشته و و احتمال بارداری از پشت صفر می‌باشد.
در برخی موارد رابطه از پشت به معنای دخول در مقعد نبوده و آلت تناسلی مرد در نزدیکی واژن قرار می‌گیرد. در این حالت اگر مایع منی به نوعی روی قسمت خارجی دستگاه تناسلی زن ریخته باشد این احتمال وجود دارد که برخی از اسپرم‌ها به دیواره‌های اطراف چسبیده و خود را وارد مجرای واژن کنند. در این نوع ارتباطات احتمال آسیب دیدگی پرده بکارت نیز وجود دارد.

چرا رابطه مقعدی لذت بخش است و چرا مردان به آن تمایل دارند؟
علت احساس لذت در رابطه مقعدی وجود میزان زیاد پایانه‌های عصبی در این بخش است. اما باید در نظر داشت که در صورت تکرار مداوم این نوع رابطه جنسی، پایانه‌های عصبی موجود در مقعد آسیب دیده و عوارض خاص خود را به دنبال می‌آورد. از طرف دیگر ارتباط بین همین پایانه‌های عصبی فروان و کم توجهی و یا عدم آگاهی زوجین خود می‌تواند عامل درد شدید در این رابطه شود. بنابراین این رابطه توصیه نمی‌شود.
یکی از دلایلی که مردان به رابطه مقعدی فکر می‌کنند و تمایل به انجام آن دارند، عدم موفقیت آنان در ارگاسم کردن همسر خود می‌باشد. آنان احساس می‌کنند از این طریق می‌توانند همسر خود را از لذت رابطه جنسی به طور بیشتری بهره‌مند کنند؛ لذا متمایل می‌‌شوند که از پشت نزدیکی کنند. در چنین شرایطی، در صورت رضایت، زن می‌‌تواند با محبت به همسر خود کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با نقاط تحریک پذیر جنسی‌اش، سریع‌‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت «مرد» احساس قدرت و لذت می‌‌کند.
آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟
عوارض رابطه مقعدی (از پشت) چیست؟
به طور کلی امکان بروز عوارض زیر در یک رابطه مقعدی وجود دارد:
- احتمال خونریزی‌ (کم یا زیاد) در مقعد و افزایش احتمال بروز بیماری‌های عفونی
- بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد
- درد شدید
- بیماری بواسیر
- درد شکم
- احتمال بالای شکستن آلت تناسلی مردانه و پارگی در مقعد زن
- به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل، کوچک‌ترین دستکاری در مقعد (نه صرفاً رابطه جنسی مقعدی) می‌تواند موجب ورود ویروس‌های موجود در روده به واژن شده و بیماری‌های عفونی واژن، همانند ترشحات بد بو در واژن، عفونت مثانه، زگیل تناسلی، تبخال، اختلال و عفونت کلیه‌ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.
- افزایش احتمال ابتلا به ایدز: دیواره داخلی روده بزرگ (که همان بخش داخلی مقعد می‌باشد) دارای قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون می‌باشد. بر اساس آمار، انتقال ویروس اچ آی وی از طریق رابطه جنسی مقعدی، بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زناشویی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج